Színes Ötletek

a kézügyes blog

Használt farmert az asztalra! - Kacatmentő sorozatunk újabb fejezete

11_0.jpg

Számos jobbnál jobb ötletet találhatunk, aminek az elkészítésével a már kiszelektált farmernadrágoknak adhatunk új életet, ezzel lépve egy kicsit a környezettudatosabb mindennapok felé. A mai projektem is ebből az indíttatásból, illetve még két tényező együttállásából született - szerettem volna kipróbálni az átmenetes textilfestést és szükségem volt valami saját készítésű holmira ajándék gyanánt. Külön öröm, hogy ezáltal megint fogyott egy kicsi az egyébként kifogyhatatlan maradékanyagos szekrényemből! A farmer örök kedvenc, mert elnyűhetetlen és rendkívül sokoldalú alapanyag, nálunk sem most találkoztok vele először, de nem is utoljára. Nézzétek meg, most mire jutottam!

Kiválasztottam egy cuki pöttyös - ám néhol foltos - anyagot a farmer mellé, kiszabtam a megfelelő méretű és hibátlan darabokat, majd összevarrtam őket. Akár szalvétának, akár edényfogónak vagy alátétnek is használhatóak, ennek eldöntését az új tulajdonosára bízom! Az elkészítés menetéről egy korábbi cikkünkben részletesen olvashattok.

11_3.jpg

A festékeim intenzív színeit akartam kipróbálni - amik kifejezetten ajánlottak farmeranyagra - mielőtt valami nagyobb volumenű munka során alkalmazom őket. Kikevertem a mintás textilhez passzoló árnyalatokat és elkezdtem a mintázást. Korábbi textilfestős cikkünkből megtudhatjátok, hogy mire kell vigyázni a festés során, illetve hogy hogyan kell fixálni és mosni.

12_3.jpg

A színeket kintről befelé vagy fordítva is felvihetjük, a tapasztalatom szerint ez mindegy, viszont arra ügyeljünk, hogy a festékréteg ne legyen túl vastag és egyenletesen fedje a felületet, ha stencillel, ha anélkül dolgozunk. 

Azt hiszem jól tettem, hogy nem rögtön egy értékesebb felületen teszteltem, mert kicsit életlenre sikerültek a szélek, és az átmenet is csak az utolsó darabon lett olyan, mint terveztem - de az újrahasznosítás jegyében így sem kerül a szemetesbe, főleg, hogy az ajándékozott kifejezetten vonzódik a nem egészen tökéletes darabokhoz. 

16_1.jpg

17_1.jpg

A felhasznált festékeket, a stencilt és a szivacsecseteket a Hobbyművész - Magyar Művészellátó Bolt biztosította.

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr2616479276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Programajánló

kalaka_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása