Színes Ötletek

a kézügyes blog

Saját készítésű asztali textilszett húsvéti díszítéssel

1_borito2.jpg

Néhány hete kaptam egy zsák különféle textilmaradékot, jobbára olyan anyagokat, amik átalakított függönyök szabási hulladékaként végezték volna, ha nem tudná mindenki a környezetemben, hogy igyekszem minden használható dolgot megmenteni valami jobb és hosszabb távú célra. Mivel nálunk a papírszalvéta már régen ki lett váltva mosható textiltörlőkkel, az egyik nagyobb lenvászon darabot ki is néztem a húsvéti szettem elkészítéséhez. A natúr, minta nélküli anyagot szabtam, varrtam, majd textilfestékkel dekoráltam, így az ünnepi asztalra is saját készítésű kollekció kerülhet - a mosható textilszalvétáknak köszönhetően pedig az étkezések alkalmával termelt hulladékunkat is csökkenthetjük. A folytatásban megmutatjuk, hogy készült.

Szeretem a természetes anyagokat - az ünnepi dekorációnk is nagyrészt ilyenekből készül - ezeknek pedig jól áll a levegősebb, egyszerűbb díszítés, így csak egy színnel dolgoztam. Szerencsére a textilfesték remekül keverhető, használhatjuk úgy, mint bármely gyakran használt festéket, például az akrilt vagy a temperát. Ráadásul vizes bázisú, nyugodtan dolgozhatunk vele zárt térben is. A szalvétákra egy nyuszis mintát választottam, a terítőre pedig egy olyan stencilt, amivel a széleken végigfutó bordürt hozhatok létre. 

2_3.jpg

Miután kiszabtam a megfelelő méretű darabokat, körbeszegtem, mostam és vasaltam, ezzel előkészítettem őket a festésre. Fontos, hogy a mosás során kerüljük az olyan adalékanyagokat, mint az öblítő! A munkafelületet készítsük elő, legyen száraz és tiszta, a festendő rész alá pedig helyezzünk újság vagy kartonlapot, hogy ha átüt a festék a túloldalon, biztosan ne tegyen kárt semmiben! Ezt azért is hangsúlyozom, mert én elmulasztottam ezt a lépést, és ha kényesebb felületen vagy a kedvenc terítőmön dolgozom, bizony bosszankodtam volna a figyelmetlenségem miatt. Szerencsére most nem kellett.

3_3.jpg

A festéket mindenekelőtt alaposan keverjük fel, ezután hozzuk létre a nekünk megfelelő színt! Én ezt az utat választottam, de akinek nincs kedve kockáztatni, hogy esetleg nem sikerül megismételni a keverési arányt, amikor elfogy a bekevert adag, az választhat a megannyi intenzív színárnyalatból, rengeteg effekt festékből. Ha stencilt használunk - amit akár magunk is készíthetünk -, egy darab szivaccsal vagy szivacsecsettel érdemes felvinni egyenletesen, de nem túl vastagon a festéket, akkor nem folyik el, mégis szépen kitölti mindenhol a mintázni kívánt felületet. 

A minta száradása után összesen annyi a dolgunk, hogy az anyag hátoldaláról három percig vasaljuk át azt a textilnek megfelelő hőfokon. Ezután kímélő mosószerrel, befelé fordítva akár 60 fokon is mosható - amennyiben a választott anyag engedi. Mivel a festék a fixálás után rugalmas és puha lesz, a szalvétán sem fog zavarni használat közben. A videóban nyomon követhetitek az egész folyamatot!

8_3.jpg

9_3.jpg

10_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr3416479126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Programajánló

kalaka_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása