Színes Ötletek

a kézügyes blog

A természet színei

Nagyon régen festettem már tojást, olyan igazi hagyományosat. De gondoltam, az idei húsvétot úgyis itthon töltöm, akár kísérletezhetnék is. Arra még halványan emlékeztem, hogy a vöröshagyma héjával gyönyörű barnás árnyalatokat érhetek el, de ennél azért többre vágytam. Nekiálltam hát a keresgélésnek, és nagyon meglepődtem, mert arra nem számítottam, hogy akár ilyen csodálatos színeket is elérhetek növényi festéssel.

 

 

Leginkább ez a szépséges kék szín ejtett rabul

Meg ezek a pici levélkékkel készített motívumok.

Gondolkodtam is, hogyan kellene kivitelezni, és a Színes Ötletek blogon rá is leltem a megoldásra. Itt bemutatják a berzseléses, vagy más néven levélrátétes díszítés technikáját, ami nem csak mutatós, hanem még igazán egyszerűen megvalósíthatónak is látszik. 

Aztán kicsit elkalandoztak a gondolataim... Az első kép nagyon emlékeztetett valamire. Nem is kellett sokáig töprengenem, hamar megtaláltam ezeket a növényi festéssel készült gombolyagokat.

Végigolvastam Annás minden fonalfestős kalandját, meg persze csodás, inspiráló fotókat is nézegettem. Ezek a finom színek teljesen levettek a lábamról.

Természetesen az indigóval festett sötétkék továbbra is a szívem csücske.

És persze nem tagadhatom, elbűvöl, hogy a szivárvány minden színében pompázó fonalakat tudnak készíteni azok, akik ismerik a festés minden csínját-bínját.

Ha ti is megfertőződtetek, javaslom, szerezzétek be Kemendi Ágnes Festés növényekkel c. könyvét. Nem csak az található meg benne, hogy melyik növény milyen színt ad, nem csak a technikákat mutatja be. Olvashatunk a festés történetéről, a felhasznált anyagokról is, a fényképek pedig tovább erősítik azt az elhatározást, hogy mindenképpen próbáljuk ki ezeket a technikákat, mert csodás dolgokat készíthetünk.

Ó, és azt mondtam már, hogy nem csak tojást és fonalat festhetünk, hanem akár selyemkendőket is? :)

Barkánál találtok festhető fonalakat is, de bármilyen fehér vagy natúr színű, nem műszálas fonallal érdemes próbálkozni, ha fonalat festenétek.

Jó kísérletezést!

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr9112354833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Programajánló

kalaka_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása