Színes Ötletek

a kézügyes blog

„Itt valamilyen formában mindenki megjelenik a kreatív hobbi világából”
A Creativeworld egy magyar kiállító szemével

img_4754.jpeg

Már csak két hét, és kezdetét veszi Frankfurtban a Creativeworld, a nemzetközi kreatív, kézműves szakma legnagyobb kiállítása és vására. Az idén két év kihagyás után a korábbiaknál is jelentősebbnek ígérkező rendezvényen a világ minden tájáról közel 250 márka és kiállító várja a látogatókat, legyen szó bármilyen termékről és tevékenységről, ami kapcsolatba hozható a kétkezi alkotással a grafikus- és művészkelléktől a textilművességen át akár a street art területéig. 

De milyen egy ilyen esemény a színfalak mögül, egy kiállító számára? Miért éri meg bárkinek, hogy nem kevés anyagi és emberi erőforrás befektetésével felkészüljön egy ilyen eseményre, majd többszáz kilométert utazzon azért, hogy négy napon át találkozhasson a látogatókkal, és persze a piac más szereplőivel? Kérdéseinkre Ahsbahs Krisztina, a Pentacolor nemzetközi kapcsolatokért is felelős marketingvezetője válaszolt, és mivel a cég most már hosszú évek óta a Creativeworld visszatérő kiállítója, valószínűleg nem is találhattunk volna tapasztaltabb szakértőt ebben a témában. Most következő interjúnkban tehát kreatív hobbi nemzetközi szinten, szakmai szemszögből, kezdőknek és haladóknak egyaránt. Megéri tovább olvasni!

Kezdjük az elején! Hol hallottatok először a Creativeworldről? Miért gondoltátok úgy, hogy érdemes megjelenni egy ilyen rendezvényen? 

A Creativeworld a hobbi és DIY szakmának és piacnak az egyik legjelentősebb és egyben legnagyobb kiállítása. Aki ebben a körben mozog, egészen biztosan hallott már róla. Legelőször csak látogatóként vettünk részt a vásáron még 2005-ben, majd 2008-ban állítottunk ki először. Már akkor is úgy gondoltuk, hogy a vásár jó alkalmat biztosít arra, hogy nemzetközi színtéren is bemutatkozzunk és építsük a brandet.

Miért érdemes részt venni egy ilyen rendezvényen kiállítóként?

A Pentacolor már több, mint 45 országba szállt az Egyesült Államoktól Ausztráliáig, forgalmunk nagyjából 70%-át az export teszi ki. Ennek megfelelőn a nemzetközi színtéren való megjelenés imázs és kapcsolatépítés szempontjából is kiemelkedően fontos. A vásár emellett kiváló alkalom arra, hogy tájékozódjunk a trendekről, bepillantsunk a versenytársaink tevékenységébe, valamint bemutassuk a saját újdonságainkat is.

Milyen volt első alkalommal felállítani a standot, és milyen most, több mint 10 év után, mondhatni törzsvendégként? Hogyan lehet rutint szerezni azon a téren, hogyan és mivel érdemes megjelenni a látogatók előtt?

2008-ben még csupán 9 négyzetméteren és egy tízoldalas katalógussal jelentünk meg a kiállításon. Nem túlzok nagyon, ha azt mondom, egy asztallal és néhány polcra kihelyezett termékkel kezdtünk, és persze izgatottan vártuk, milyen lesz a cég és a termékek fogadtatása. Az elmúlt években sok minden megváltozott. Egyrészt a cég folyamatosan növekedett, ma már 40 négyzetméteren várjuk a látogatókat, komoly energiákat fektetünk a stand megjelenésébe, és több mint 200 oldalasra bővült a katalógusunk is. Ugyanakkor a piac is rengeteget változott az évek során, amihez folyamatosan alkalmazkodni kell. Ha hozhatok egy példát a közelmúltból, a járvány előtt Kínának hatalmas szerepe volt a különféle festékek és ragasztók gyártásában, valamint a díszíthető alapok ellátása terén, majd egyik pillanatról a másikra elveszítette ezt a pozícióját. Hirtelen nagyon sokan igyekeztek a gyártatást Ázsiából Európába vagy akár Amerikába áthelyezni, ami nekünk például kedvezett, hiszen fel tudtuk ajánlani a segítségünket és gyártási kapacitásunkat ezen a téren.

Hogy néz ki a gyakorlatban egy ilyen kiállítás, akár résztvevőként, akár az előkészületeket illetően?

Egy ilyen kiállításra való felkészülés komoly anyagi és emberi erőforrásokat is kíván. A felkészülés több hónapig tart, amelynek a legintenzívebb szakasza az utolsó egy hónap. A stand megtervezése az egyik első és legfontosabb lépés. A stand falainak nagy felületeit mi arra használjuk, hogy bemutassuk az anyagainkat és az azokkal elérhető különleges effekteket. Emellett fontos, hogy felvegyük a kapcsolatot a meglévő és új partnerekkel, és tárgyalásokat szervezzünk a vásár idejére. Mindezek mellett pedig komoly online és offline marketingmunkát fektetünk a felkészülésre és magára a vásáron való megjelenésre is. Már hagyomány, hogy a közösségi felületeinken minden évben bejelentkezünk élőben is, amikor végigvezetjük az érdeklődőket a standunk leglátványosabb elemein, és persze megmutatjuk termékeinket, újdonságainkat.

Miben mérhető az, hogy sikeres volt egy kiállító számára az azévi rendezvény?

Ennek több aspektusa is van. Az egyik legfontosabb természetesen az, hogy hány új üzlet születik a későbbiekben a vásáron kötött ismeretségekből. Ezen felül a szakmai együttműködési lehetőségek, az új partnerkapcsolatok is nagyon fontosak a cég életében, és persze önmagában annak is nagy értéke van, hogy cég reprezentálja magát egy ilyen nemzetközi kiállításon, hiszen megismerik a nevünket és a termékeinket. Nagyon sokszor azt tapasztaljuk, hogy nem feltétlenül azonnal jelentkeznek a kiállításon való részvétel előnyei, hanem akár évekkel később. Ha folyamatosan jelen vagyunk, akkor folyamatosan ott vagyunk a szakmai köztudatban is.

Ahogy szóba is került, egy ilyen szakmai esemény rengeteg lehetőséget ad információszerzésre, új kapcsolatok építésére, vagy a legfrissebb ágazati trendek megismerésére. Van esetleg olyan aspektus, ami kifejezetten fontos még ebből a szempontból?

Minden évben izgatottan várjuk, amikor népszerű alkotók, vagy egy-egy márka arcai, úgynevezett „signature designerek” látogatnak el a standunkra és érdeklődnek a termékeink felől. Ők azok, akik a trendeket diktálják egy adott országban, vagy akár nemzetközi szinten is, így az ő véleményükre, visszajelzéseikre mindig nagyon számítunk, és mindig figyelembe is vesszük ezeket. Gyakran az ő javaslataikból vagy iránymutatásukból kiindulva születnek az új termékeink.

Idén milyen termékekkel, programokkal készül a Pentacolor a kiállításra?

Alapvetően gyártóként vagyunk jelen a kiállításon. Mivel végfelhasználók felé közvetlenül nem értékesítünk, a megjelenésünk is elsősorban a viszonteladókat célozza. Leginkább a Pentart termékeket, valamint az általuk elérhető hatásokat igyekszünk bemutatni és népszerűsíteni, és persze fontos, hogy megfelelő hangsúlyt helyezzünk a privát márkás gyártási kapacitásunk promotálására. A fókuszban idén a „Resin Art”, azaz a gyanta és azok kiegészítő termékei szerepelnek, valamint a strukturált, 3D hatások. Mindezek mellett számos olyan újdonsággal is készülünk, melyek még nem elérhetők a piacon. Utóbbiaknál a különleges, több színben játszó hatásoké és a textildíszítésé lesz a főszerep, de egyelőre többet nem árulhatunk el.

Ha valaki most látogatna el a Creativeworldre akár nézőként, akár azért, hogy később kiállítóként részt vegyen, miért érdemes megtenni az utat akár Magyarországról is?

Azt gondoljuk, hogy egy ilyen kiállítás óriási előnye, hogy összegyűlik a szakma apraja-nagyja az egész világról. Legyen az gyártó, forgalmazó, vagy akár alkotó, aki jelen van a kreatív hobbi világában, itt valamilyen formában megjelenik, akár kiállítóként, akár látogatóként. Ennek megfelelően koncentráltan juthatunk hozzá az iparági információkhoz, feltérképezhetjük az aktuális trendeket, megismerhetjük a piac fontosabb szereplőit. Aki bármilyen formában érintett ebben az iparágban, annak mindenképpen érdemes kilátogatnia.

Lesz olyan workshop vagy előadás, amit különösen ajánlanátok az idei felhozatalból?

A „Creative Impulse”-t mindenképpen érdemes lesz követni. Ez egy plusz megjelenési lehetőség a kiállítóknak, egyben egy verseny is. Olyan termékekkel lehet nevezni, amelyek újdonságnak számítanak a piacon és kellően innovatívak is. Számunkra ez egy kiváló alkalom arra, hogy gyártóként egy-egy izgalmasabb termékünket a fókuszba helyezhessük. Ezeket a termékeket a kiállításszervező egy kifejezetten ennek a kezdeményezésnek szentelt helyen bemutatják és a kiállításhoz kapcsolódó marketing anyagokba is bekerül. A magunk részéről idén a króm és kaméleon rub-on pigmentporainkkal neveztünk, melyekkel színes és klasszikus króm, valamint irizáló felületeket imitálhatunk.

Jegyek elővételben a Messe Frankfurt online felületén kaphatók. További információk a Creativeworld honlapjánLinkedInjén és közösségi felületein, illetve a Messe Frankfurt Exhibition GmbH. hivatalos magyarországi képviseletének elérhetőségein

A Pentacolor termékeiről további információ a cég weboldalán és közösségi felületein!  

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr5118031292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ajánló

karacsonyi_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Akció

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Pinterest

pinterest_banner.jpg

süti beállítások módosítása