Színes Ötletek

a kézügyes blog

Egyedi színek és különleges minták batikfestéssel

1_118.jpg

A teraszon hamarosan korlátokat festünk, ennek apropóján szeretnénk ezt-azt kicsit megújítani. Nagy átalakításokra most nem lesz időnk, de ami már biztos, hogy az ülőgarnitúrán nagy, süppedős párnák szolgálják majd a kényelmünket, akár szabadidős tevékenységről, akár munkáról van szó, hiszen tavasztól őszig minden tekintetben szeretünk kitelepedni. Az újrahasznosítás jegyében a régi, de egyébként jó állapotú, nagyméretű tollpárnáinkat néztem ki erre a célra, mivel mindannyian kispárnával - vagy anélkül - alszunk, így csak állnak a szekrényben. Tekintve, hogy rengeteg varrnivaló textil sorakozik a polcaimon, azt is elhatároztam, nem veszek a huzatokhoz új méterárut, inkább batikolok! Olyan izgalmas ez az eljárás! Ahány kötés vagy csomózás, annyiféle minta, és még a színeket is variálhatjuk. Feldobhatjuk vele megunt ruhadarabjainkat, kiegészítőinket, megmenthetjük még jó állapotú, de foltos kedvenceinket, készíthetünk egyedi táskát, és még sok minden mást - főleg, hogy megint divatos is ez a bohém minta! Én ezúttal az új párnahuzatok alapanyagának szánt, néhány méternyi fehér függönymaradékot varázsoltam színessé! A folytatásban még sok minden kiderül a batikolás technikájáról, olvassatok tovább!

A tisztára mosott és mindenféle adalékanyagtól - például öblítőtől - mentes, levágott függöny darabokat átvasaltam, majd a választott módszerrel háromszög formára hajtogattam. A shibori technikájáról készített korábbi bejegyzésünkben többféle hajtási és csomózási módszert is megismerhettetek, ajánljuk figyelmetekbe a cikkben elhelyezett videókat, én is a látottak szerint jártam el.

2_118.jpg

3_107.jpg

Érdemes minden hajtás után rávasalni, hogy jobban tartsa magát a kis csomag. Végül egy befőttes gumi segítségével rögzítettem a sarkoknál, és jó erősen meg is kötöztem a gumi vonalában. Ez egy lényeges lépés, mert a lazábban kötött anyagoknál a minta is kevéssé lesz erőteljes - persze ezzel lehet direkt is számolni, én például készítettem így egy egyszínű darabot is a párnák hátsó részéhez.

Aki próbálkozott már korábban a batikolással, bizonyára tudja, hogy csak a természetes anyagokhoz javasolt ez a technika, de ha részben szintetikus textilekkel szeretnétek próbálkozni, az sem lehetetlen, csak esélyes, hogy nem a várt árnyalatot látjátok majd a végeredményen, esetleg egyenetlen vagy halvány lesz a szín. 

A festéshez Deka batikfestéket használtam, a türkiz és a narancs színek éppen illeszkednek a kiegészítőimhez. A port forrásban lévő vízhez adtam egy evőkanál konyhasó kíséretében és jól elkevertem. Az ezután következő műveletekhez vegyetek gumikesztyűt! A festéshez kis műanyag vödröket használtam, amiket nem sajnáltam volna, ha kár esik bennük, de meglepetésemre a munka végeztével tökéletesen el tudtam mosogatni. A gyártó ajánlása szerint a színezési idő 15-30 perc között van - én aránylag hamar kivettem, mert nem szerettem volna túl erőteljes árnyalatokat, de bátran kísérletezzetek a színek mélyítésével!

11_53.jpg

12_48.jpg

Azokat a pakkokat, amiket egyszínűre szerettem volna festeni, úgy helyeztem a folyadékba, hogy az teljesen ellepje, mivel a foltmentesség érdekében fontos, hogy az anyag teljes felülete érintkezzen a festékkel. Az átmenetes daraboknál pedig hurkapálcát szúrtam át a kötések alatt, ezzel építve egy ideiglenes tartót, így csak félig merítettem el azokat. A festési idő lejártával kicsit kinyomkodtam, megfordítottam, és megismételtem az eljárást a másik színnel is. Ez volt az egyik kedvenc pillanatom a munka során, érdekes volt megfigyelni, ahogy az anyag felszívta a festéket, ami apránként kúszott bele a másik szín alkotta mezőbe.

A festés végeztével hideg vízben öblítettem az anyagokat mindaddig, amíg az öblítővíz tiszta nem maradt. A használati útmutató szerint a fixáláshoz Deka batikfesték fixáló ajánlott, de én a jó öreg ecetes vizes áztatáshoz folyamodtam, igaz egy éjszaka helyett csak nagyjából 2 órán keresztül. Ezután az anyag mosógépben mosható, de érdemes külön kezelni, mert engedheti a színét. 

A száradást és a vasalást is alig bírtam kivárni, nem még azt, mire lesz egy kis időm megvarrni!

Akár csak most kaptatok kedvet a batikoláshoz, akár már profik vagytok benne, biztosan szívesen nyernétek egy hat menő színből álló festék kollekciót, amit a Hobbyművész - Magyar Művészellátó Bolt jóvoltából hamarosan kisorsolunk! Ehhez csak annyit kell tennetek, hogy keressétek fel Facebook oldalunkat és játsszatok velünk! 

22_8.jpg

A DEKA nyereményjáték játékszabályzata és alapelvei

A nyereményjáték meghirdetésével együtt közzéteszünk néhány fontos tudnivalót, hogy elkerüljük az esetleges félreértéseket. Kérünk mindenkit, aki bármilyen formában részt szeretne venni a játékban, szánjon néhány percet az elolvasására! 

- A jelentkezés beküldési határideje: 2021. június 24. 24:00. A Színes Ötletek Blog a beküldési határidőt indokolt esetben saját hatáskörben meghosszabbíthatja, erről a kapcsolódó felületeken a közönséget idejében tájékoztatjuk. 

- Az eredményhirdetés időpontja: 2021. június 25.. A nyertesek értesítése és a nyereménykiküldés részleteinek egyeztetése kommentben és privát üzenetben történik. 

- A játékban nem vehetnek részt a Art-Export 2020 Kft. és a Színes Ötletek Blog munkatársai és azok közvetlen családtagjai.

- A sorsolás véletlenszám-generátorral történik, utólagos reklamációnak nincs helye. A Színes Ötletek Blog fenntartja a jogot, hogy az esetleges sértő hozzászólásokat, kommenteket moderálja a bloghoz kapcsolódó felületeken.

- A játékot a Facebook nem támogatja, nem hagyja jóvá és nem kezeli, a promóció semmilyen tekintetben nem kapcsolódik a Facebookhoz.

- A játékosok a részvétellel, ráutaló magatartással elfogadják a fenti szabályzatot, és a játék lebonyolítására, kommunikációjára vonatkozó alapelveinket. 

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr9716593772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Nézd meg!

husvet_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

nebulo-iskolaszerek-banner-01-01-01.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása