Színes Ötletek

a kézügyes blog

Óriás mókakocka, avagy egy elnyűtt párna új gúnyája

1_39.jpg

Nemrég beszámoltam egy kedves kis babajáték, a mókakocka készítéséről, ami annyira megtetszett, mind a végeredményt, mind a technikát illetően, hogy belevágtam az óriás változatba, immár a család felnőtt tagjai számára, amolyan babzsák fotel helyettesítő gyanánt. Persze az elkészítés igazán jó móka volt! Külön öröm, hogy nemcsak a maradék anyagokat sikerült megint fogyasztani, de egy régi, szóban már sokszor kidobásra ítélt párna életét is megmentettem.

Valahogy eddig minden lomtalanítást megúszott ez a sokat látott darab, valószínűleg, mert hatalmas, kényelmes és puha, olyan jól el lehet pihenni rajta. Az viszont tagadhatatlan, hogy esztétikai szempontból hagyott némi kívánnivalót maga után, nem éppen a lakás díszeként tartottuk számon. A mókakocka varrásakor vetődött fel bennem a gondolat, hogy a kisebb, leeső textilekből szatyorszám van még félretéve kreatív célokra - így a babaszobába készített holmik anyagából is -, gyártok hát egy új huzatot a párnára patchwork technikával, ami passzol a környezetéhez és eltakarja a kopottas belsőt. 

2_37.jpg

Lemértem a párnát, majd "mérnöki pontossággal" felvázoltam a szükséges darabok méretét és számát is.

4_31.jpg

Kivágtam és a megfelelő sorrendbe rendeztem őket, aztán soronként összevarrtam. Cikk-cakk öltéssel szegtem le csak, mivel látszani nem fog, de nem árt az erősítés és alkalmanként a mosás is igénybe veszi majd a széleket. 

3_36.jpg

5_31.jpg

6_28.jpg

7_28.jpg

8_27.jpg

10_23.jpg

9_23.jpg

Miután mindet összeillesztettem, levasaltam a varrásokat, hogy szép, egyenletes legyen a felület. Ezután az egész munkamenetet megismételtem az aljához és a tetejéhez. Menet közben határoztam el, hogy inkább hosszú távra tervezek, ezért két rétegből készítem el a huzatot, így remélhetőleg sokkal tartósabb és kezelhetőbb lesz. Belsőnek egy régi, foltos, de puha és erős anyagú terítőt használtam fel. Cikk-cakk öltéssel hozzávarrtam mindkét négyzetet, majd hasonlóan jártam el az oldalakat alkotó téglalapokkal is. Mivel ezekhez találtam megfelelő méretű anyagokat, itt mellőztem a patchwork technikát, hogy ne legyen túl vibráló az összkép.

11_19.jpg

12_16.jpg

13_15.jpg

14_13.jpg

A megfelelő oldalakat elkezdtem összevarrni a visszájáról, egyet kivéve, amit leszegtem mindkét felén. Ide - megfelelően hosszú cipzár hiányában - tépőzár került. Alig vártam, hogy felhúzhassam próbaképpen, mivel számtalanszor előfordult már, hogy valamit elszúrtam munka közben. Most szerencsére nem így történt, pontosan passzol, és azonnal megszerettük! Azt hiszem, legalább ugyanannyi évet nyertünk ennek megviselt kedvencnek, mint amennyit eddig velünk töltött, és nemhogy nem termeltünk hulladékot, de fel tudtunk használni kidobásra váró, másra már nem való anyagokat. Ha tetszett az ötlet, nézzetek körül ti is, mi az, aminek adhattok még egy második esélyt, mielőtt kidobjátok!

15_11.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr1015708534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Nézd meg!

husvet_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

nebulo-iskolaszerek-banner-01-01-01.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása