Színes Ötletek

a kézügyes blog

Csináld magad: bútorfestés Dekor Paint festékkel

Emlékeztek, nemrég meséltem, hogy bloggertalálkozón jártam a Pentart termékek bázisán. Kaptam néhány fantasztikus festéket is kipróbálásra. Közülük számomra a legérdekesebb, legcsábítóbb a Dekor Paint Soft névre keresztelt újdonság.

Ez a magyar fejlesztésű csodafesték mindenféle felületre használható (fém, fa, laminált felületek stb.), vízbázisú, igény szerint hígítható, kellemesen sűrű állagú, nagyon jól tapad, és eddigi tapasztalataim szerint gyönyörűen terül, csíkmentesre szárad. Szagra vagyis inkább illatra is kellemes, sőt, nekem kifejezetten tetszik. Egyes felületeken egy rétegben is tökéletesen fed, "problémásabb" esetekben két réteg szükségeltetik. Amennyiben használati tárgyat festünk vele, ami nagyobb igénybevételnek van kitéve (pl. szék, asztal, stb.) illetve az alap pl. pácolt, vagy olyan anyaggal van kezelve, ami reakcióba léphet a festékkel, vagy ha az alap fém vagy üveg, vagy egyéb olyan anyag, amin alapvetően nem tapad jól a festék, akkor szükséges az alapozás. Egyéb esetben ez nem indokolt.
A védőrétegként használati tárgynál érdemes matt, vízbázisú lakkot használni és ekkor már vizes helyiségben is védelmet kap az adott bútor, egyéb esetben elég a wax. Kevésbé igénybevett felületek esetében elegendő a polírozás puha ronggyal, ugyanis a festék lakk nélkül önmagában is polírozható, és természetesen tartós.

10 színben elérhető, bevezető áron napokon belül a webáruházunkban is!

Ha nagyon röviden szeretném összefoglalni

Dióhéjban ennyit az alapvető tudnivalókról.

És akkor következzen a lényegi rész, a festés. Szóval nagyon izgatta a fantáziámat ez a csodafesték, de azért pár napig gondolkoztam, hol, milyen felületen próbáljam ki először. A laminált felület azért problémásabbnak tűnt nekem, mint tapasztalatlan bútorfestőnek, ezért inkább kezeletlen fafelületben gondolkodtam. Végül egy korlátot szemeltem ki a lakásunk emeleti részén, ami natúr fenyőből van, vízbázisú lakkal kezelve. Épp ezért mindenféle alapozás nélkül egyszerűen csak elkezdtem lefesteni a dekor painttel.

Nem hófehér, hanem törtfehér árnyalat mellett döntöttem, mert azért fogdossuk, tapizzuk a felületet a mindennapok során, és kicsit féltem, hogy hamar nyomot hagyna a használat.

A festékrétegek gyorsan száradtak, nagyjából fél óra elég is volt erre. Alig több, mint egy doboz festéket használtam el erre a méretes korlátra, és mindenhol két réteget kentem fel.

Ezután következett az iagzán izgalmas rész, stencilezés.

Ez szép klasszikus futót választottam, a grafitszürke árnyalatot fekete és törtfehér Dekor Paintből kevertem ki.

A stencilezett réteg is hamar megszáradt, ezután már csak az utolsó simítások maradtak. Puha ronggyal felpolíroztam mindent, és volt a leghosszabb művelet az egész alkotás során. Ezután egy vékony réteg waxot is adtam a felületnek, amelytől gyönyörű selyemfényt kapott minden.

A lelkesedésemre jellemző, hogy rendes "after" képet nem lőttem, már javában festettem, amikor eszembe jutott, hogy elfelejtettem.

Végezetül annyit mondanék, hogyha eddig csak kacsingattatok az otthoni bútorfestés felé, akkor a Dekor Paint festékkel tényleg gyerekjáték lesz akár kezdőként is belevágni. A festék összes árnyalata és a wax is napokon belül rendelhető lesz webáruházunkból. 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz te is a Színes Ötletek Facebook-közösségéhez, hogy a következőről se maradj le. 
Ha még több kreatív ötletere szomjazol, kövess a Pinteresten is!

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr1912355047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Nézd meg!

husvet_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

nebulo-iskolaszerek-banner-01-01-01.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása