Színes Ötletek

a kézügyes blog

Gondolatok tőletek és tőlünk a magyar költészet napjára

pexels-wallace-chuck-3704611.jpg
Ahogy szinte minden művészeti alkotás, úgy bármilyen vers is egyfajta tükör, hiszen ahogy Babits Mihály is megírta a már szinte közhellyé idézett versrészletben:

„Mindenik embernek a lelkében dal van
és a saját lelkét hallja minden dalban.
És akinek szép a lelkében az ének,
az hallja a mások énekét is szépnek.”

Ez a gondolat a Színes Ötletek közösségi oldalán tegnap feltett kérdésünk, és az arra érkezett válaszaitok kapcsán fogant meg bennünk, hiszen szinte mindenki mástól idézett, a teljesség igénye nélkül Ady Endrétől Várnai Zseniig, mégis bármelyik tetszőlegesen kiválasztott vers, vagy versrészlet ugyanúgy tökéletes illusztrációja annak, kinek mit jelent és mit ad a költészet, az irodalom, vagy általában a művészet. 

Anélkül, hogy túl akarnánk gondolni bármit, a mai jeles napon, mintegy megköszönve, hogy felidéztétek nekünk saját kedvenceiteket, mi is megosztunk veletek két, számunkra sokat jelentő verset.A választásunk olyan költőkre esett, aki mindketten ezen a napon születtek, bár Márai Sándorról (1900-1989) talán kevesebben tudják ezt, mint József Attiláról (1905 - 1937), akinek a születésnapja egyben a magyar költészet napja is 1964 óta, tehát idén kereken hatvan éve. A folytatásban jöjjön a két vers, és mindaz, amit majd nektek üzennek a sorok.

Márai Sándor - Ajándék

És mégis, ma is, így is,
örökké mennyit ad az élet!
Csendesen adja, két kézzel,
a reggelt és a délutánt,
az alkonyt és a csillagokat,
a fák fülledt illatát,
a folyó zöld hullámát,
egy emberi szempár visszfényét,
a magányt és a lármát!
Mennyit ad, milyen gazdag vagyok,
minden napszakban,
minden pillanatban!
Ajándék ez,
csodálatos ajándék.
A földig hajolok,
úgy köszönöm meg.

József Attila - Kész a leltár

Magamban bíztam eleitől fogva –
ha semmije sincs, nem is kerül sokba
ez az embernek. Semmiképp se többe,
mint az állatnak, mely elhull örökre.
Ha féltem is, a helyemet megálltam –
születtem, elvegyültem és kiváltam.
Meg is fizettem, kinek ahogy mérte,
ki ingyen adott, azt szerettem érte.
Asszony ha játszott velem hitegetve:
hittem igazán – hadd teljen a kedve!
Sikáltam hajót, rántottam az ampát.
Okos urak közt játszottam a bambát.
Árultam forgót, kenyeret és könyvet,
ujságot, verset – mikor mi volt könnyebb.
Nem dicső harcban, nem szelíd kötélen,
de ágyban végzem, néha ezt remélem.
Akárhogyan lesz, immár kész a leltár.
Éltem – és ebbe más is belehalt már.

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr7618377549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Programajánló

kalaka_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása