Színes Ötletek

a kézügyes blog

Január végén ismét Ambiente, Christmasworld és Creativeworld Frankfurtban

impression-jlv-03.jpg

Korábban már olvashattatok ezeken az oldalakon a Creativeworldről, a világ legnagyobb nemzetközi hobbi-, kézműves- és művészellátási szakkiállításáról. 2024. január 26 és 30 között ismét megrendezik az eseményt, ami valójában az Ambiente, Christmasworld és Creativeworld vásárhármas része. Hogy milyen újdonságok várhatók jövő év elején a fogyasztási cikkek vezető nemzetközi eseményén, mely márkák képviseltetik magukat, és milyen eseményekre számíthatunk, arról a Messe Frankfurt GmbH. vezetői, Julia Uherek és Philipp Ferger beszéltek a nemzetközi kiállításszervező cég legutóbbi sajtóeseményén. Érdemes tovább olvasni, hiszen a 2024 utolsó januári péntekéig hátralévő hónapokban még bőven megtervezhetik az utazást azok, akik szeretnének megismerkedni a kreatív hobbi, a lakberendezés és a szezonális dekorációk legújabb trendjeivel és termékeivel. 

A vásárhármast 2023-ban két év kényszerszünet után rendezték meg újra, és a visszatérés nem is sikerülhetett volna jobban. A jövő évi folytatás a növekedés irányába mutat mind minőség, mind mennyiség tekintetében. Philipp Ferger a következőket mondta ezzel kapcsolatban: 

„A fogyasztási cikkek ágazata világszerte számos kihívással néz szembe, de a globális iparág ismét teljes lendületben van, mert a tapasztalatcsere, az iránymutatás és a megoldások iránti igény nagyobb, mint valaha. A nemzetközi vásárok piacán jó a hangulat, ez a 2024-ben esedékes rendezvények kapcsán is érezhető."

A jövő januári rendezvények mind minőségben, mind mennyiségben növekednek. A terület három új csarnokszinttel bővül, több hely lesz a kiállítók bemutatkozásához, emellett számos kísérő programelem az előterekben valósul majd meg. Az optimalizált rendezvénystruktúrának köszönhetően a vásárlói célcsoportok számára tovább egyszerűsödik a tájékozódás. Jelentősen bővül az Ambiente Dining, az Ambiente Working és a Global Sourcing területe, utóbbinál növekszik az asztalok, valamint az iroda és irodaszerek szegmenseinek kínálata, a karácsonyi és a szezonális dekorációk üzletága pedig új helyszínre, a 6.2. csarnokba költözik.

A fontos szereplők mind ott lesznek: visszatérő és új kiállítók 2024-ben

A jelentkezési kedv mindhárom vásár esetében kimagasló. A skandináv kiállítók intenzív jelenlétével a közelgő Ambiente a skandináv dizájn fellegvára lesz. Egy másik fókuszpontot a japán dizájn képez majd, amelyet a látogatók az Ambiente minden termékkörében széles választékban fedezhetnek fel. A teljesség igénye nélkül a következő világszinten meghatározó cégek lesznek jelen a különböző érintett szektorokból: Rosenthal, Royal Tableware, Seltmann-Weiden a Villeroy & Boch, a Zwiesel Kristallglas, a Fackelmann, a JJA, a Schulte Ufer, a Severin és a TVS. Az Ambiente Living olyan márkákat vonultat fel, mint a Blomus, a Bloomingville, a Broste Copenhagen, a Georg Jensen, az IB Laursen, a Lambert, a Present Time, a Schlittler és a Stelton, az Eva Solo, a Jan Kurz, a New Edition Home B.V., a Scholtissek és - ezúttal újdonságként - a Teppiche Lalee OHG.

giving-tf-02.jpg

Az Ambiente Working új koncepcióval kialakított papíráru-, irodai cikk- és írószerkozmoszában számos nemzetközi hírű cég kap helyet. Philipp Ferger erről a következőket mondta: 

„Ez az ágazat 2024-ben teljes erőbedobással tér vissza - jóval nagyobb termékkínálattal és többszörös márkajelenléttel. Az Ambiente Working minden termékkörben bővül, a kínálatot pedig a korábbinál jobban kapcsolódik a Creativeworldhöz és az Ambiente Giving ajándék, írószer és iskolai felszerelések termékköréhez."

Az ipari igényeket kiszolgáló irodaszer- és irodatechnológia-beszállítók immár a Festhalle-ban és a Forum 0-ban horgonyoznak le. Ott a németországi márkás papír-, irodai eszközök- és írószer szegmensének szövetségével együtt az Office Heroes területén olyan cégek mutatják meg magukat, mint a Durable Hunke & Jochheim/Luctra, Jakob Maul, Novus-Dahle, Sigel, valamint a visszatérő Casio Europe, Edding International és Tesa. A papíráru-, irodai cikk- és írószer-világ felöleli a három vezető vásár teljes kínálatát. A 3.1 csarnok keleti oldalán található Office Design & Solutions kiállításon olyan erős brandek lesznek jelen, mint a Country Living, a Hey-Sign, a Koenig + Neurath és a Vario Büroeinrichtung, de ide várják a Future of Work kiemelt különleges bemutatóját is. A Remanexpo (a felújított nyomtató-alkatrészek platformja) az európai márkákat és forgalmazókat, valamint az ETIRA (European Toner and Inkjet Remanufacturers‘ Association) kiállítóit hozza össze a Kongresszusi Központban és a Forum 1-ben.

A papíráruk, írószerek és iskolai kellékek egy fedél alatt szerepelnek az ajándéktárgyakkal az Urban Gifts, Stationery & School kiállításon a 4.2 csarnokban, ahol olyan új és visszatérő márkák mutatkoznak be, mint António Augusto Correira, Caran d'Ache, Erich Krause, Factis, Hugo Boss, Kikkerland, Lund London, Main Paper, Maybach, valamint a Rössler és a Troika.

A Christmasworld kiállítói szempontból már hetek óta teltházasnak tekinthető Philipp Ferger elmondása szerint: 

„A Christmasworld fényét a kiállítók pozitív visszajelzései is emelik, és már két hónapja minden standját lefoglalták. Ez újfent alátámasztja az ünnepi díszek és szezonális dekorációk vezető vásárának erős pozícióját a piacon.”

A 4.0 csarnokban olyan neves cégek képviseltetik magukat, mint a Gnosjö Konstsmide, a Michel Taillis Creation, a Weihnachtsland, valamint a Blachère Illumination és Fotodiastasi világítástechnikai cégek. Nagykereskedők, mint a Christmas Inspirations, a G. Wurm, a Koopman International és a TIMSTOR ismét a 4.1. csarnokban mutatkoznak be. A Wirtschaftsförderung Sachsen (Szászországi Gazdaságfejlesztési Társaság) első alkalommal vesz részt a Christmasworld kiállításon, közös standdal az Érchegységből (Erzgebirge) származó kézműves termékekkel.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Creativeworld-ön olyan jelentős beszállítók is részt vesznek, akik legutóbb 2018-ban vagy 2019-ben állítottak ki, és most sokan visszatérnek közülük. A 2024-es évben a nagy nemzetközi márkák erős jelenléte várható. Az előző Creativeworld-öt nagyon pozitívan fogadta az iparág. Ennek pedig híre ment, így senki sem akarja kihagyni a közelgő vásárt.”

A látogatók már most örülhetnek a neves kiállítóknak: a grafikai és művészellátó termékek szegmensében olyan brandek köszönthetők ismét a helyszínen, mint a Golden, a Kreul, a Marabu, a Royal Talens és 3 a Schmincke. További ismert márkák a Carioca, a Clairefontaine, a Colart, a Faber-Castell, a Fabricano, a Koh-i-noor és a Pebeo. A Kézművesség & Textilmunkák terén a Gründl Wolle és a Rico Design lesz jelen. A Molotow pedig visszatér a Graffiti & Street Art szegmensbe.

gs-tf-12.jpg

A tematikus napok jelentik a vásár új fénypontjait

A vásár minden napján színes kísérőprogram várja a látogatókat. Emellett továbbra is lesz öt tudományos rendezvény (Academies), amelyeken minden látogató megtalálja a legjobb előadókat és bővítheti ismereteit az iparágról. Julia Uherek erről így beszélt: 

„2024-ben új struktúrát adunk kísérőprogramunknak: tematikus napokat vezetünk be azért, hogy az általunk ismert látogatói rétegeket könnyebben elérjük és kiszolgáljuk.”

Pénteken, a Díjátadó Napon (Awards Day) tartják meg például az összes díjkiosztó ünnepséget. A vásár szombati napja a jövőben Designer Day lesz: ennek a napnak öt vendégtervező lesz a házigazdája, akik különböző szemszögből járják körül a dizájn témaköreit. Vasárnap a kereskedelem kerül a középpontba. A hétfőt Hotelier's Day-nek nyilvánítják, hogy az Ambiente növekvő HoReCa szekciójában érintett látogatók igényeivel foglalkozzanak. Julia a következőket mondta ezzel kapcsolatban: 

„Ehhez egy izgalmas projektet tervezünk: Jozef Youssef, a többszörösen díjazott sztárszakács és egyben a Kitchen Theory dizájnstúdió kreatív motorja kifejezetten az Ambiente számára készít egy felmérést, majd annak eredményét élőben osztja meg az iparággal.”

A Creativeworld Academy népszerű workshopjai ezúttal is különleges vásárélményt nyújtanak: itt ismét találkozhat a kreatív szektor, hogy közvetlenül a helyszínen tesztelhesse a termékújdonságokat és a divatos alkotói technikákat. A Christmasworld szintén kihagyhatatlan élményeket nyújt. A 2Dezign tervezőpáros a Decoration Unlimited révén abszolút meghökkentő hatást kelt: Rudi Tuinman és Pascal Koeleman szakértők az új „Mystic Vibes” mottó alatt azt mutatják meg, hogyan lehet egy értékesítési helyszínt úgy bemutatni, hogy az felhívja magára a figyelmet.

giving-tf-24.jpg

Fókuszban a dizájn: eldördül a startpisztoly a „The Lounge+” és az „Ambiente Designer 2024” számára


Az Ambiente 2024 újabb kiemelkedő rendezvénnyel indul. Julia a következőket mondta ezzel kapcsolatban: 

„Már most elárulhatjuk, hogy Elena Salmistraro milánói tervező lesz az 'Ambiente Designer 2024' megalkotója. A 'The Lounge'-zsal egy különleges bemutató várható a Galleria 1-ben, amely tematikus kapcsolódási pontot teremt a belsőépítészet és a szálloda-vendéglátás (HoReCa) szegmensei között. Nagy örömünkre szolgál, hogy Elena Salmistraróval karöltve indíthatjuk útjára a 2024-es évet.”

Ez egy hosszabb projekt induló állomása: az Ambiente ezentúl minden évben kiválaszt egy feltörekvő designert, hogy esélyt kapjon egy egyéni, különleges bemutatóra. Elena Salmistraro erről így nyilatkozott:

„Nagyon örülök, hogy most először vehetek részt a frankfurti Ambiente vásáron, és hogy én formálhatom meg az izgalmas 'The Lounge' projektet. Olyan téma mellett döntöttem, amely innovatív perspektívát kínál, de nem formálisan szigorú megközelítéssel, hanem a kortárs dizájnra vetett pajkos pillantással és a boldogságra való törekvésre összpontosítva”.

Hosszú távon az a cél, hogy az Ambiente tervezőivel és fiatal, tehetséges dizájnereivel egy közösség alakuljon ki. Julia így fogalmazott: 

„Az Ambiente ismét a nemzetközi dizájner-szcéna találkozóhelye lesz. Itt van az ipar, itt vannak a formatervezők - mi pedig összehozzuk őket.”

A különböző eseményeken a dizájnerközösség fejleszheti kapcsolatrendszerét, és találkozhat a leendő ügyfelekkel. A Digitális Akadémia keretein belül megvalósuló harmadik online eseményen máris bepillantást nyerhető a design témakörébe. Szeptember 6-án három nemzetközi élvonalbeli női formatervező és építész beszélgetett a nők kihívásairól, lehetőségeiről és sikereiről az építészetben és a formatervezésben, mégpedig a „Women Leaders in Design: A Conversation with ByDesign TV” elnevezésű panelbeszélgetés keretein belül.

interiors-decoration-ethical-jlv-15.jpg

Etikus stílus - a fenntartható (vásári) jövőért

A fenntarthatóság, a New Work és a digitalizáció megatrendjei vörös fonalként húzódnak végig a 2024-es kiállítási csarnokokon. Mindenekelőtt a fenntarthatóság témája tart számot folyamatos figyelemre: a három vásár „Ethical Style” programjában külön jelölik az ökológiai és társadalmi szempontok szerint készült termékekkel fellépő kiállítókat. A cégek november 24-ig jelentkezhetnek, őket egy nemzetközi szakértőkből álló független zsűri kíséri figyelemmel és bírálja el. A standokon és az online kiállítói keresőben is elhelyezett címke a keresletet és a kínálatot célzottan hozza össze.

„Újdonság, hogy a zsűri válogatását két nagyobb Ethical Style Spotra összpontosítva mutatjuk be a helyszínen. A spotok mindegyike a három vásár termékeit fogja össze és állítja reflektorfénybe - egyben impulzust is jelentve az áruk bemutatásához az értékesítési pontokon. Szeretnénk felhívni a figyelmet a fenntarthatóság fontos, jövőbe mutató témájára”

- emeli ki a területvezető. A fenntarthatóság témája mindhárom rendezvény kísérőprogramjában hangsúlyt kap a különféle előadásokon és bemutatókon. Mindezen felül, hogy a digitalizáció témakörét a vásárokon népszerűsítsék és intézményesítsék, a fontos piaci szereplők, gyártók és forgalmazók ismét bemutatkoznak a Digital Retail by Inmedia területén.

Aki mindezt a program-, termék- és trendkavalkádot testközelből is megtapasztalná, írja fel a naptárba: 2024. január 26-30., Frankfurt, Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld. A kiállítással kapcsolatos korábbi híradásainkat, illetve az idei rendezvény egyik magyar kiállítójával készített interjúnkat ide kattintva olvashatjátok!  

Jegyek elővételben a Messe Frankfurt online felületén kaphatók. További információk a Creativeworld honlapján, LinkedInjén és közösségi felületein, illetve a Messe Frankfurt Exhibition GmbH. hivatalos magyarországi képviseletének elérhetőségein

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr5818233439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ajánló

karacsonyi_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Akció

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Pinterest

pinterest_banner.jpg

süti beállítások módosítása