Színes Ötletek

a kézügyes blog

Régi tárgyaink újragondolása - Porcelánfestés egyszerűen

0_77.jpg

A porcelánfestéssel mostanában többször is foglalkoztunk, hiszen nagyon érdekes, mégis egyszerű technika, emellett kiváló lehetőség régi, elunt holmink megújítására, vagy egyedi ajándéktárgyak készítésére. Legutóbb virágtartóink egy részét festettük át ezzel a módszerrel, most pedig egy árván maradt régi tányérunkat dobtuk fel - a gyereknapi hangolódás hatása alatt - egy cuki macival. Ha már tárgyakat mentünk, a maradék festéket sem dobjuk ki, így egy újabb kaspó is átöltözött a kezünk alatt egyúttal. Részletek a folytatásban!

1_172.jpg

Ez a szegény tányér már egy papírdobozban várt a sorsára néhány társával együtt, ez alapján pedig semmiképp nem jósolhattunk szép jövőt nekik. Ugyanakkor, mivel legutóbb annyira megtetszett a porcelánfestés, mostanában örömmel csapok le minden sima fehér felületre, hogy gyakorolhassam a technikát. Elsőként vízzel hígítva, akvarellfestésre emlékeztető eljárással vittem fel a festéket, amiből nagyon különleges, összefolyt minta született, de végül addig forgattam, míg épp az veszett el benne, ami tetszett. Így aztán ideiglenesen elvetettem ezt a megoldást. Persze nem örökre, mert nagyon kíváncsi vagyok, hogy a kiégetés során hogyan viselkedik a higított festék. Ha kipróbáltam, erről is beszámolunk nektek!

2_167.jpg

Az előző mondatból ki is derült, hogy az általam használt Art Creation üveg- és porcelánfesték kiégethető, tehát lakkozás vagy bármilyen oldószeres felületkezelés nélkül is tartós eredményt garantál, a vele való munka pedig teljesen szagtalan, de ezek mellett van még egy hatalmas előnye annak, hogy vízbázisú: száradás előtt könnyen javítható, ha hibát vétettünk. Akár az egész felület is teljesen tisztára törölhető, amit most én is kipróbáltam. Másodjára már hagyományos módon vittem fel az ecsettel a festéket a maci körvonalát kihagyva, majd szivacsecsettel hoztam létre egy enyhén strukturált felületet. A részleteket az Art Creation Glass Relief Liner üvegkontúrral dolgoztam ki - mondhatni percek alatt. Ezután nem maradt más hátra, mint hogy a készre díszített tányért hideg sütőbe tegyem, és 160 fokra felmelegítve 45 percig süssem, majd hagyjam magától kihűlni.

Mielőtt mindez megtörtént volna, a maradék festéknek kerestem gyorsan felületet. Gondoltam, egy sehová nem illő színű, élénk rózsaszín kaspón kipróbálom, mennyire fed le a festék ilyen intenzív színeket. Az eredmény: egy rétegben is maradéktalanul!

9_84.jpg

Állatfigurás tányérokból egész kollekciót tervezhetnék, olyan jópofák ezek a minták, de a festék csak dekorációs célokat szolgál, és az újjávarázsolt tányér gépben nem mosogatható. Így a reggeliző készletünket még nem festem át, de természetesen már gondolkodom a következő projekten. Kövessetek minket Facebookon és Instagramon is, hogy arról se maradjatok le! 

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr3917844711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Programajánló

kalaka_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása