Színes Ötletek

a kézügyes blog

Az idei farsang kihívása: Süsü-jelmez felesleges vásárlás nélkül

00_9.jpg

Már-már teljesen beleéltem magam, hogy sok szülőtársamhoz hasonlóan katicabogár jelmezt készítek az idei farsangra, amikor kislányom közölte, hogy ő márpedig nem más lesz, mint Süsü, a sárkány! Mit is tehetnék, a mulatság lényege a gyerekek öröme, így ötletgyártásba kezdtem, hogyan lesz az alig kilencven centis lánykából holdvilágot ülve nyaló, kedves, zöld behemót. Nem könnyítette meg a tervezést azt sem, hogy néhány alapelvhez most is ragaszkodtam: legyen a jelmez saját készítésű, akár órákon át könnyen viselhető, és illeszkedjen környezettudatos szemléletünkhöz. Hogy mire jutottam ezekkel a célkitűzésekkel, az a folytatásból kiderül!

Bár jól tudom, hogy a ruházati termékek alkotta szeméthegyek katasztrofális környezetszennyezésétől nem az én jelmezem fogja megmenteni a világot, számomra mégis fontos volt, hogy ne a könnyebb utat válasszam, azaz ne vásároljak egy új, zöld melegítőt, hanem körülnézzek először a szekrényben, a használtruha boltokban, vagy a kinőtt, de jó állapotú holmiktól megválni kívánó anyukák közösségében. Szerencsére sikerrel jártam. 

A szekrényben egy örökölt, zöld nadrágot találtam, a dinó-mamusz és a kapucnis pulcsi beszerzéséhez pedig egy online piactér nyújtott segítséget. Nem vitás, a színárnyalatok emiatt nem passzolnak tökéletesen, de ezt egy apró optikai trükkel kompenzáltam: a Süsüre jellemző foltok vagy pöttyök a nadrágon és a felsőn is megjelennek. Másrészt egy jó eséllyel egyszer használatos szett esetében számomra ennyi belefér. A további hozzávalók sora nem túl hosszú: egy kis sárga fonal, zöld és sárga filc (lehetnek maradék anyagok, kiszelektált ruhák), két pingponglabda, tű, cérna, fekete alkoholos filctoll, és a sokszor előkerülő ragasztópisztoly.

20220213_145438.jpg

Első lépésként készítettem egy sárga pompont az egyik kézenfelvő módszerrel, kartonból kivágott karikák segítségével.

0_72.jpg

A kivágott elemeket ragasztópisztollyal rögzítettem egymáshoz, ahogy a szemek, fülek, foltok, illetve a szárny esetében is. Míg előbbieket csak úgy szemre, előrajzolva vágtam ki, a szárnyhoz méretet vettem, és szabásmintát is készítettem újságpapírból, mivel ezekhez nagyobb darabokra volt szükség véges filckészletemből, így kerültem el a tévedés lehetőségét.

4_137.jpg

A leeső darabokból vágtam ki a foltokat - a nagyobb sárgákra kisebb zöldeket helyezve. Ezután felvarrtam mindent a ruhára, hogy ne szakadjanak le az első mozdulatnál. Ahol lehetett, varrógépet használtam a gyorsabb haladás érdekében, de kézi öltéssekkel ugyanúgy célt érhettek. Bár minden lépés előtt próbát végeztem, hogy a lehető legsüsüsebb arckifejezést varázsolhassam a kapucnira - vagy ahogy Borsodban sokfelé mondják, a "süsüre" -, mégis újra kellett varrnom a haját és a füleket, mert felvéve derült ki, hogy nagyon hátracsúsztak az első verziónál. A munkamenet további lépéseit a galériában láthatjátok. 

Bár több estén át készült, nettó munkaidőben számolva nagyjából három órát szántam rá.Teljesen kézzel varrva picit több időt igényel, de ha ti is egy Süsü-rajongónak kerestek épp ötletet, és akad a szekrényben egy pulcsi, amit alapnak használhattok, a hétvégén még elkészíthetitek!

000_1.jpg

A sárkány nagyon jellegzetes farkának kialakítására is volt ötletem, amit végül elvetettem. Az egyik elsődleges szempont ugyanis az volt, hogy a jelmez könnyen, kényelmesen viselhető legyen egy teljes, játékkal töltött nap során is, és minél kevesebb lehetőséget adjunk a sérülésre, ami a legvidámabb bölcsis farsangot is beárnyékolhatja. Ha nagyobb gyerekeknek készítitek el, a tömőanyaggal plasztikussá tett, a felső aljához rögzített farok végét egy fonallal a pulcsi váll- vagy nyakrészéhez rögzíthetitek, így járás közben ide-oda csapkodhat vele, akárcsak a híres egyfejű. Mi a móka kedvéért egy hurkapálcához kötött nemez pillangóval egészítettük ki a szettet. Ha sikerül készítenem egy képet a sárkánybőréből majd kiugró kis Süsüről, azt is megosztom veletek!

Ha szívesen megismernétek néhány, nem feltétlenül köztudott érdekességet a farsanggal kapcsolatban, olvassátok el A szardíniatemetéstől a tuskóhúzásig című korábbi cikkünket!

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr2417586862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Programajánló

kalaka_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása