Színes Ötletek

a kézügyes blog

Farsangi hangulat hétköznap, extra gyors túrófánkkal

20210211_120259.jpg

A mai menün való elmélkedés közepette villant be a felismerés, hogy lassan vége a farsangi szezonnak, és idén még nem sütöttem fánkot! Nem ez a legegészségesebb nassolnivaló, amit el tudok képzelni, de mivel mindenki kedvence, azért néha előkerül valamelyik recept a klasszikus szalagostól, a csörögén át a habkönnyű gyorsfánkig. A zero-waste gondolkodásmód elkötelezett híveként az élelmiszerhulladék minimalizálása is rendkívül fontos számunkra, így egy gyors alapanyag-leltárt követően egy nemsokára lejáró szavatosságú túró miatt most nem a szokásos pár perces favorit, hanem a túrófánk lett a befutó.

Minden bizonnyal nem én vagyok az egyetlen, aki állandó időhiánnyal küzd, és ha sütésről van szó, a gyors, bögrés sütiket részesíti előnyben. Szóval biztosan ismerős a helyzet, amikor emiatt kell extra szelektáláson átengedni a jobbnál jobb édesség ötleteket, így biztosan kiesik például a képviselőfánk. Ha magatokra ismertetek, érdemes tovább olvasni!

Hozzávalók:  

  • 50 dkg túró
  • 4 tojás
  • 2 evőkanál cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 25 dkg liszt
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • opcionális: 1 citrom reszelt héja
  • olaj a sütéshez

A teendőknél nincs is egyszerűbb: villával összetörtem a túrót, kicsit felvertem a tojásokat és hozzáadtam az összes többi hozzávalóval együtt. Öt percet pihentettem, míg az olaj felforrósodott, majd vizes kézzel diónyi golyókat formáztam. Lisztes deszkán sorakoztak, míg mindet kisütöttem. A sütési idő is csak pár perc - hacsak közben nem egy totyogót kergettek, mint én -, figyeljetek oda, nehogy odaégjen! Az ősszel eltett házi körtelekvárral tálaltam.

Tippek: Mi kevésbé édesen szeretjük, így bár nádcukrot használok, abból is csak két evőkanállal tettem hozzá. Én általában fele-fele arányban teljes kiőrlésűvel keverem a lisztet, így kicsit nehezebb a tészta, de nyugodtan készíthetitek hagyományos fehér lisztből is. Mivel bio citrom nincs a helyi közértben, amikor módomban áll vásárolni, mindig teszek el a reszelt héjából az ilyen alkalmakra, most is ebből használtam egy kávéskanálnyit.

20210211_120259.jpg

Ha ti is úgy jártatok, mint én, és van fél órátok, próbáljátok ki!

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr1316423628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Programajánló

kalaka_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása