Színes Ötletek

a kézügyes blog

Tízperces trükkök - hulladékmentes adventi gyertyatartó pillanatok alatt

img_5603.JPG

Elérkezett advent első vasárnapja, így az első gyertya meggyújtásának napja, és a felismerés, hogy a körülbelül 8 - 10 éve használt, apránként szétszedegetett és újradíszített, mindig friss gyertyákkal ellátott koszorúnk már nincs abban az állapotban, hogy még egy alkalommal társunk legyen a várakozás időszakában. Egyéb teendők miatt különben sem készültem olyan dekorációs apróságokkal, amivel újjávarázsolhatnám viharvert külsejét. Ma már mutattunk néhány gyors verziót azoknak, akik kifutottak az időből - a sort folytatva ismét láthatjátok, hogy akár néhány perc alatt is készíthetünk egyet! A folytatásban kiderül, hogyan.

Sem a gyertyák színét, sem a koszorú formáját illetően nem ragaszkodom a hagyományoshoz, így idén befőttes üvegeket választottam alapnak, célkitűzésnek pedig azt, hogy a lehető legkevesebb hulladékot termeljem mind az elkészítés során, mind az élettartam végén. Ez egyébként is fontos számunkra, de az Európai Hulladékcsökkentési Hét mai zárónapja külön apropót biztosított. A gyertyákat már korábban beszereztem, ezeknek sajnos volt egy vékony nejlon csomagolása, de nagy örömömre ezzel fel is soroltam az összes termelt szemetemet. A öreg és kopott tálcát egy korábbi konyhai lomtalanítás során kidobtam, majd megsajnáltam, lefestettem, és azóta várakozik jobb sorsára. Ez lett az!

1_86.jpg

Amikor lekvárt töltök bele, nem zavar a ragasztómaradvány az üvegeken, de most egy kevés gyógyszertári benzinnel eltávolítottam, aztán szépen áttörölgettem mindet, majd kétharmadig töltöttem őket kristálycukorral.

img_5584.JPG

img_5592.JPG

Először úgy terveztem, hogy stencilt készítek, és feketével festem fel a számokat, de mivel gyors verzióra kényszerültem, elővettem - egy nagyjából gyerekkorom óta őrizgetett kupacból - egy ív öntapadós számjegyet, kicsit kidíszítettem alkoholos filccel, hogy megtörjem a kevéssé tetsző zöld árnyalatot és felragasztottam.

img_5593.JPG

img_5594.JPG

Az üvegek szájára natúr raffiát kötöttem. Én szeretem ezt a természetes és rusztikus anyagot, de bármilyen szalag vagy egyéb dekoráció is tökéletesen megfelel erre a célra.

img_5600.JPG

A kertben szedett örökzöld ágakat, bogyókat, tavaly gyűjtött tobozokat rendeztem az üvegek köré, és elhelyeztem bennük a gyertyákat. Más dolgunk már nem maradt, mint az elsőt meggyújtani!

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr216305836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Nézd meg!

husvet_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

nebulo-iskolaszerek-banner-01-01-01.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása