Színes Ötletek

a kézügyes blog

Gyöngyszövő Szabadegyetem - Szövőkeret készítése saját kezűleg

 Amikor fejemet adtam a gyöngyszövésre, vettem egy gyöngyszövő keretet. Talán ismered, azt a képkeret fazont. A harmadik karkötőnél döntöttem úgy, hogy vagy nem érdekel tovább ez a műfaj, vagy kellene valami más, használhatóbb keret. Egyszerűen minden, orvosi lexikonokban fellehető baj kerülgetett attól, hogy ott lifeg a levegőben, az amivel dolgozom, hogy szinte minden sort meg kell ismételnem, mert vagy oda, vagy visszafelé biztos kimaradt – jó esetben – egy szem. Tekintettel ama száraz tényekre, hogy most jön ki a második gyöngyszövős könyvem, így túl vagyok már több ezer karkötőn, könnyű  rájönni, hogy kitaláltam egy új keretet. Nagyjából 20-25 perc alatt elkészíthető, és ha nem kíméled túlságosan a fogazatát, elég úgy 100-120 karkötő elkészítéséhez.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A gyöngyszövő keretet úgy tudod elkészíteni, hogy veszel egy 10x25 cm-es kartont. Én – miután kereteket is keresnek nálam – szoktam venni 1 tábla triplex kartont. Ez kiváló minőségű, 1,5 mm vastag anyag. Van tartása, mégis rugalmas. Hosszanti állapotban, mind az alján, mind a tetején, a széleitől 1,5 cm-re kezdve 2,5 mm-enként megcsinálom a fogazatot. Ehhez sniccert azaz tapétavágó kést használok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Célszerű vágóalátéten, vagy egy darab lécen végezni ezt a műveletet, feltéve ha nem szeretnénk kockáztatni bútoraink épségét.

Ezután hosszanti irányban a karton mindkét szélére (a hátoldalra) felragasztok egy-egy 1,5 cm széles (és a keretnél valamivel hosszabb) merevítőt. Ezt kivághatjuk vastagabb kartonból, szürkelemezből (ezt a könyvkötészetben is a könyv merevítésére használják),vagy 3...4 mm-es falemezből. Ezzel adok a keretnek egyfajta biztosító merevítést.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amikor ezzel is kész vagyok, csak, hogy ne legyen olyan snassz, az egészet bevonom dekorfóliával, körkörösen, hogy még jobban egyben legyen a keret. De nem csak ezért szerencsés fóliázni, hanem rájöttem, hogy segítségnek sem rossz. Vettem a szivárvány színeit, és kezdtem egy 10 cm-es lila sávval. Azért ezzel mert részemről ez a legritkábban használt gyöngy, ebből fakadóan eléggé homogén háttér (választhatsz más színt is, olyat amit keveset használsz, hogy ne legyen zavaró). Ezután a többi színt egy-egy centinként vittem fel. A színezés színezés segítsége pedig ott jön ki, hogy egy átlagos gyermek méretű karkötő hossza 10 cm (lila). A felnőtt mérete pedig úgy 14...16 cm. Az ismétlődő mintáknál könnyű figyelni a karkötő hosszát. Igen, ezt vonalzóval is meg tudod csinálni, de így akkor is szebb. :) Csak jelzem, ha fogazat tönkrement, odáig levágod a kartont, és újra fogazhatod, azaz nem kell egyből új kereted készítened.

Nagyon leegyszerűsítve egy ilyen keret anyagköltsége nagyjából 30 Ft.

Miután megvagyunk a kerettel, megterveztük a mintát, és beszereztük a gyöngyöt is, elkezdhetünk szőni. Vegyük mondjuk a művelt világ számára "VÍZIÓ" néven elhíresült mintát, és ha van kedved vágjunk bele!

 

 

 

 

Folyt. köv.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr132742500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Nézd meg!

husvet_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

nebulo-iskolaszerek-banner-01-01-01.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása