Színes Ötletek

a kézügyes blog

Lábtörlő kézzel festett mintával

Találkoztam már korábban néhány lábtörlőfestős projekttel az interneten, s bár nagyon vonzott a megvalósítás lehetősége, mégis tartottam attól, hogy hogyan lehet a mintát egyenletesen, szépen és tartósan felvinni a rücskös, durva felületre. Végül megtaláltam a megoldást a lehető legolcsóbb (590 Ft, 100 Ft-os bolt), szőnyegszerűen puha, lábtörlő személyében.

A lábtörlő tehát egy teljesen egyszerű kis műszálas szőnyegecske, halvány drapp színű, és kellemesen puha, bolyhos felületű. Kicsit féltem is tőle, hogyan hogyan fogok tudni rá festeni. A gyakorlatban viszont egyszerűbbnek bizonyult, fölösleges volt az aggodalom.

Anyagok

  • Akrilfesték, matt (menta, magenta, lazac és lime árnyalatokban)
  • Durva sörtecset, lapos 
  • Jól jöhet még: vonalzó, alkoholos filc, ceruza, indigó, kartonlap, hegyes olló

A legtöbb időt bavallom, a színek válogatásával töltöttem. A szőnyeg viszonylag semleges színű, így szinte bármi passzol hozzá, én pedig valami üdítően csajos darabról álmodtam. Viszont a Pentart akrilfestékek olyan sokféle színben elérhetők, hogy nem is volt olyan egyszerű négy egymáshoz illő színre ráböknöm. 

Mikor ezzel végeztem, Photoshopban megtervezgettem a mintát. Itt is elbíbelődtem egy darabig a legtökéletesebb betűtípus (Sail) kiválasztásával. Színek, méretezés... és valahogy így festett monitoron keresztül:

Ezután megfelelő méretben kinyomtattam a mintát. Odapróbáltam, hogy tényleg mindenhol jó lesz-e.

A mintát indigóval átmásoltam vastagabb papírra és kivágtam. Itt még volt lehetőség pozicionálni.

Ezen a ponton kicsit elakadtam, mert nem voltam benne biztos, hogy hogyan vigyem át a mintát a szőnyegre. A ceruza nem fogott rá, az "erősebb" megoldások pedig kicsit megingattak. Végül mégis az alkoholos filc lett a tuti, amelynek a vonalait meg is hagytam a festés után (nem festettem le), mert tetszett a felületen.

 

A festés pedig maga a jutalom volt az egész műveletben. Durva sörteecsettel dolgoztam, ezzel könnyedén  be tudtam jutattni a festéket minden szövetszál közé. Tényleg könnyű vele pontos munkát végezni. A festék nagyon jól fedett már egy rétegben is, nem kellett várni egy újabb réteg felhordására. A második körben már csak az apróbb hibákat kellett javítani.

A remek fázisfotókat a kislányomnak köszönhetem, aki lelkesen fotózott, amíg én pingáltam.

 Egy éjszakát hagytam száradni, ma pedig már a helyén, a teraszon pompázik. Vizes mosogatószivaccsal végeztem egy színtartóssági próbát is a felületen, és mondhatom, minden a helyén maradt.

Ha kedvet kaptál a festegetéshez, az akrilfestékeket itt találod meg:

További technikák:

Pentartdekor blog

Keresd a Pentart ötleteket a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr7312355139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Programajánló

kalaka_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása