Joggal érezhetjük, hogy az idei ősz kicsit megtréfál minket, és össze-vissza játssza ki kártyáit azzal, hogy hideg, szürke novemberi időjárással indított, majd meleg, napos szeptemberit tartogatott októberre. Nem tudhatjuk, a hátralévő hónapban mi vár még ránk, de egy biztos, a tél egyre közelít és a közvélekedés szerint amikor a nappali hőmérséklet átlagosan 7°C alá csökken, érdemes gumiabroncsokat cserélni autónkon. Egyelőre ehhez talán még túl meleg van, de nem véletlenül írunk most éppen erről, hiszen egy napos délután kiváló időpont lehet arra, hogy előkészítsük a kissé már viseltes felniket a váltáshoz, anélkül, hogy hideg és pára nehezítené a munkánkat. Igen, valóban egy délután, hiszen egy felnifelújításhoz csupán néhány szabad órára van szükségünk! Részletek a folytatásban, olvassatok tovább!
Ha az acélfelnin megjelenik a rozsda, nem érdemes figyelmen kívül hagynunk, mert idővel egyre súlyosabb lehet a probléma. Festéssel nemcsak megelőzhetjük a rozsda további terjedését, ami hosszabb élettartamot biztosít a felniknek, de megvédhetjük az acélt a külső hatásoktól, például a nedvességtől, sótól és más szennyeződésektől. Egyúttal némi optikai tuningot is jelent mindez a jármű számára, hiszen egy elhanyagolt felnigarnitúra nagyban ronthatja az összképet még akkor is, ha műszaki értelemben teljesen rendben van az autó. Arról nem is beszélve, hogy a rozsda idővel kikezdheti az anyagot, gyengítheti a felnit, ami hosszabb távon akár biztonsági kockázatot is jelenthet. Nyilván az is megoldás, ha újakra cseréljük, de számos oka lehet annak, ha nem ezt választjuk, meg arról nem is lenne érdemes szót ejtenünk egy DIY fókuszú blogon.
A mi garnitúránk "csak" rozsdásodni kezdett, festése elsősorban ezért vált szükségessé, de akkor is ugyanez az eljárás menete, ha pattogzó festék is csúfítja a felületet. A Hammerite - Közvetlenül a rozsdára termékcsalád tagjait már sokszor bevetettük az elmúlt évek kisebb-nagyobb felújításai során - az ezekről készült beszámolóinkat ITT olvashatjátok -, nem meglepő tehát, hogy ezúttal is a korróziógátló pigmentekkel rendelkező, speciális festék hatékonyságára alapoztuk a felújítást.
1. lépés - A felnik előkészítése
Mossuk le a sarat és a szennyeződéseket a felnikről, majd hagyjuk megszáradni - ennél a lépésnél autókhoz való tisztító-, vagy mosogatószert, esetleg szappanos vizet is használhatunk a zsírtalanításhoz. Ezt követően drótkefézzünk - azaz távolítsuk el a rozsda nagyját, és ha van, a pattogzó festéket -, majd csiszolópapírral finoman csiszoljuk át, de nem szükséges fémtisztára dolgoznunk a felületet!
2. lépés - Festés előtt
Ecsettel vagy kefével portalanítsuk a felületet - akár le is moshatjuk tiszta vízzel -, majd egy puha rongy segítségével töröljük át nitrohigítóval! Ha Hammerite Közvetlenül a rozsdára festéket használunk, nem szükséges rozsdaoldót, alapozót, vagy tapadóhidat felvinnünk a felületre festés előtt, amivel rengeteg munkát spórolhatunk meg.
Tipp! Akkor a legegyszerűbb a dolgunk, egyben akkor végezhetjük a legalaposabb munkát is, ha felújításunkat gumivásárlás előtti időpontra igazítjuk, amikor felnikészletünk szabadon áll, de akkor is bátran nekivághatunk a festésnek, ha rajta vannak a gumik! Ebben az esetben ezen a ponton a szelepek leragasztásánál valamivel több plusz munkát jelent, hogy maszkolószalaggal le kell takarunk a gumiból egy sávot közvetlenül a fémmel való találkozása mentén. A takarást úgy is biztosíthatjuk, hogy a felni és az abroncs közé papírdarabokat illesztünk.
3. lépés - Festés több rövid körben
A festés során használhatjuk a Hammerite - Követlenül a rozsdára fényes, selyemfényű vagy matt festékek dobozos kiszerelését is, de mi praktikusabbnak, ráadásul gyorsabbnak is találtuk ehhez a művelethez a spray változatot, amivel könnyebben készíthetünk teljesen egyenletes bevonatot. Mivel két fújás között mindössze 15 percet kell várnunk, hihetetlenül hamar végezhetünk az egész garnitúra festésével még akkor is, ha ebben az esetben kettő helyett inkább három-négy rétegben kell festenünk!
- Nagyjából 15-20 cm-es távolságról vigyünk fel vékony, egyenletes rétegeket és ne fújjunk sokat egy adott pontra!
- A munka végeztével, ha nem ürült ki a spray, tisztítsuk ki a szórófejét, mert eldugulhat, beszáradhat a benne maradó festéktől! Ehhez mindössze annyit kell tennünk, hogy fordítsuk meg a dobozt fejjel lefelé, majd két másodpercig fújjuk ki a csőből a festéket! Így biztosan folytathatjuk a festést egy későbbi időpontban is, és elkerülhetjük a pazarlást!
- A spray-vel való festés egyben nagyon gazdaságos is, jó esetben egy, maximum két flakon elegendő az egész felnigarnitúrához.
Mielőtt magatok is nekilátnátok, nézzétek meg a Hammerite felnifestésről készített videóját is!
A munkát bőven ebéd után kezdtük el, és még bőven naplemente előtt elkészíthettük zárófotónkat, így abszolút igazolást nyert az egy délutánra vonatkozó állításunk, de azért a szép végeredmény érdekében pormentes, száraz helyen éjszakázott a kollekciónk. Teljes száradás után pedig irány a gumiszerviz!
A saját kezűleg végzett felújításokkal kapcsolatos legfrissebb bejegyzéseinket ITT találjátok.
Ha tetszett a cikk, kövessetek minket Pinteresten, TikTokon,
Facebookon és Instagramon is, hogy semmiről ne maradjatok le!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.