Színes Ötletek

a kézügyes blog

Kikalapált kapszulák
Korábbi cikkünk ráncfelvarrva

nespresso6.jpg

Nálunk is elterjedt a kapszulás kávé, de amíg külföldön már rutinszerű a kiürült kapszulák visszaváltása, itthon ez még nem teljes körűen megoldott, bár a gyártókhoz való visszajuttatásra, és az újrahasznosításra már vannak lehetőségek. De mihez kezdhetünk a csábító színekben pompázó kis fém kelyhekkel? Hasznosítsuk újra őket mi magunk, és készítsünk belőlük ékszert! Mégis hogyan? - teszitek fel talán a kérdést. Most megmutatom lépésről-lépésre. 

Fontos, hogy ehhez a technikához csak a fém kapszulák használhatók, így itt a műanyag patronok nem jutnak szerephez. Tehát mikor kellő mennyiséget összegyűjtöttetek, indulhat a móka. Szerencsére jó sok kávéfajta kapható, mind-mind más színű partonban, úgyhogy nem lesz két egyforma ékszer.

nespresso3.jpg

A feladat mindössze annyi, hogy a kis kelyheket laposra kell kalapálni. Én egy fém húsklopfolót használtam, tökéletes volt erre a célra. Nagy lendületemben úgy döntöttem, hogy az összes - kolléganők által - összegyűjtött patront kilapítom, mert úgy majd könnyebb lesz megtervezni az ékszereket. Valóban szórakoztató volt a kis lemezkéket egymáshoz tologatni, illesztgetni, olyan volt, mint egy kirakós játék hajrája. 

Mikor már nagyjából tudtam, mit hogyan, következhetett a lyukasztgatás. Ezen azért töprengtem egy darabig, mert nem igazán tudtam kitalálni, mivel lyukasszam ki egyenletesen és lehetőleg nem is túl nagyra az ékszerelemeket. Van egy forgatható fejű kézi bőrlyukasztóm, először kicsit féltettem beáldozni, de aztán megszavaztam, lévén bőrt talán még életében nem is látott. Először a karkötőt állítottam össze. Kicsit még trükköztem, mert az elemeket félbehajtottam (jobban mondva félbekalapáltam), s bár így kicsit neccesebb volt kilyukasztani, de végül tökéletesre sikeredett és a lyukasztó is egyben maradt. 

nespr1.jpg

nespr2.jpg

Az elemeket ezüst szerelőkarikával akasztottam össze,a kapocshoz pedig került pár szem színben odaillő gyöngyöcske is. A nyaklánc megtervezése sokkal tovább tartott, agyaltam rajta rendesen. Gondoltam rá, hogy mint a nyitóképnél is látható, valamilyen egyéb díszítő elemmel kombinálok, de valahogy ez nem jött össze. Vagy a szín nem stimmelt, vagy túl nagy volt, vagy túl kicsi, szóval ezt a lehetőséget ki kellett lőnöm. Mivel jó sok kikalapált kapszulám volt, nem spóroltam velük, gondoltam, akkor már legyen kövér az a lúd.

Feltűnő ékszer lett, az biztos. Még sokáig nézegettem az asztalon, aztán úgy döntöttem, kiakasztom az előszobában a tükörre, és várom a reakciókat. Volt bőven, alig tudott valaki úgy bejönni hozzánk, hogy ne akarta volna felpróbálni.

nespresso4.jpg

Barna, arany és bordó kapszulákat használtam hozzá, és válogattam melléjük színben hasonló gyöngyöket - Swarovskit, teklát és üveggyöngyöt vegyesen. Az összeillesztéshez nagy, aranyszínű szerelőkarikákat használtam, ezekre még néhány szem gyöngy is felfért. Az egyetlen nehézsége az egésznek annyi volt, hogy jó helyre lőjem a lyukakat, mert szerettem volna legalább nagyjából egyenlő szárú háromszöget kapni.

nespresso5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr533033167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

havaz.petty.rianás 2020.06.30. 19:55:56

Ronda, de nagyon kreatív! A zaccal hogy bánsz el, ez a kritikus dolog...

andy_cube 2020.07.08. 11:15:14

A szépség ízlés kérdése, én magam is jobban szeretem a szolidabb kiegészítőket, de sokaknak jól áll az ilyesmi is. A zaccal ugyanúgy lehet eljárni, mint a hagyományos kávéfőzőben készülttel, ha nem szeretnénk a szemetesünk tartalmát növelni, tehetjük a komposztra vagy a növényeink alá.

Nézd meg!

husvet_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

nebulo-iskolaszerek-banner-01-01-01.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása