Ahogy az nem is lehetett kérdés a tavaly nagy sikert aratott vásárhármas után, 2025. február 7 és 11 között ismét Ambiente, Christmasworld és Creativeworld! A fogyasztási cikkek vezető szakvásárai- és kiállításai számos újdonsággal készülnek a jövő évre, így érdemes már most feljegyezni a naptárba február második hétvégéjét, illetve az azt követő hétfőt és keddet, hiszen a legnagyobb piaci szereplők érkeznek majd Frankfurtba a legkülönfélébb területekről a lakberendezéstől a dekorációs termékeken át természetesen a kreatív hobbival és alkotással kapcsolatos anyagokat és eszközöket gyártó, világszerte meghatározó márkákig.
Ahogy a nemzetközi sajtótájékoztatón elhangzott, ezúttal is a kapcsolatteremtés a rendezvények fő fókusza. Philipp Ferger, az Ambiente vásárigazgatója így fogalmazott:
„Az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld triója tovább erősíti pozícióját a modern életmód, a kreatív termékek és a szezonális dekoráció globális központjaként. Nagy izgalommal készülünk a 2025-ös februári vásárra. Iparágunkban továbbra is fennállnak a piaci kihívások, éppen ezért különösen fontos megragadni most is az új lehetőségeket, amelyekkel a választékot izgalmasabbá tudjuk tenni, és a legszebb oldalukról tudjuk bemutatni. Mindez globális iparágunkban csak akkor lehetséges, ha erős és megbízható kapcsolatokat építünk ki.”
A frankfurti vásárhármas mára az ágazat első és legfontosabb üzletkötési helyszíne lett, ennek szellemében a Messe Frankfurt munkatársai folyamatosan fejlesztik a nagysikerű, személyes találkozókat segítő kísérőrendezvényeiket, így még több lehetőséget teremtenek az üzleti kapcsolatok kiépítésére és a közös sikerek elérésére.
Ambiente 2025: Növekedési területek fejlesztése - vendéglátás és közületi megrendelések
Az Ambiente a vendéglátás területén is fontosnak tartja a nemzetközi kapcsolatok fejlesztését. Julia Uherek, a Messe Frankfurt fogyasztási cikkek vásárainak igazgatója, így beszélt az idei célkitűzésekről:
„Kibővítettük és nemzetközivé tettük a szállodák és beszerzőik kísérőrendezvényeit. 2025-ben több tematikus, vezetett túrát is kínálunk. Kiemelt terület lesz a ’The Lounge’ nevű különbemutató, amely összeköti a vendéglátást, a közületi megrendelések üzletágát és a belsőépítészetet. Az Ambiente a globális kreatív ipar nemzetközi központja, és kifejezetten örülünk annak, hogy 2025-ben egy fiatal, izgalmas és formabontó tervezővel dolgozhatunk együtt, aki az AI-t is integrálta a munkájába. Fabian Freytag az új Ambiente dizájnerünk 2025-ben.”
A díjnyertes tervező ’The Lounge – Shades of Space’ című projektjével a Galeria 1-ben inspiráló stílusvilágokat mutat be a jövő vendéglátóhelyei számára, maximális élményt nyújtva a látogatóknak. Az Ambiente a szerződéses üzlet és a vendéglátás metszetében mutatja be az „Interior Looks” névre hallgató új különbemutatóját. Most először tekinthető meg egy válogatott prémium bútor- és berendezéskínálaton keresztül a teljes élettér, amelyet az Ambiente minden kínálati szegmensében a Sleepingtől, a Dining-on és a Living-en át egészen a Working-ig ismerhetnek meg a szakemberek. Philipp Ferger így mesélt az új helyszínről:
„Az új, nemzetközi kurátorok által összeállított koncepció, az „Interior Looks” a prémium márkákhoz kínál hozzáférést a nemzetközi látogatók számára, érkezzen akár a szerződéses üzletágból, a vendéglátásból 2 vagy a kereskedelemből. Éppen ezért közvetlenül az Office Design & Solutions részleg szomszédságában helyeztük el, a 3.1 csarnokban. A vendéglátás és a szerződéses üzletág egyablakos megoldásaként ezt a kínálatot a jövőbe mutatóan bővítjük.”
A 2025-ös vásárhármason ismét a saját területükön meghatározó piaci szereplők vonulnak fel. Néhány név a teljesség igénye nélkül: Bielefelder Werkstätten, Christine Kroencke Interior Design, Fine Furniture, JAB Anstoetz Group, Raasch, Rodam, Scholtissek, Signet, Eternum, a Grestel, a Pozzi Milano, a Sola Switzerland, a Stölzle Lausitz és Thun.
A vendéglátással foglalkozó pavilonokban a következő kiállítók lesznek jelen: Bohemia Cristal, Güral, Lav, Libbey, Nadir, Pasabahce, Rosenthal, és Villeroy & Boch. Olyan visszatérő szereplők is ott lesznek, mint a Crystal Bohemia, Kutahya und Noritake. Az Adel, A.T. Cross Company, Enesco, Factis, Legami, Trodat, Troika és Zipit mellett az új résztvevők, mint a Senz Umbrellas, Thong Yeong/Laban Pen, és UK Greetings a Giving pavilonokban mutatkoznak be.
A Living témakörben a visszatérők mellett, mint az Alessi, Kare Design, Kosta Boda, Lightmakers Light & Living és Silk-Ka, megtalálhatóak lesznek még a Broste Copenhagen, Eva Solo és a Lambert. A Working területén a Hey Sign, König + Neurath, Vario Büroeinrichtung, Kühnle Waiko Büromöbel mellett az újonc Evoline Schulte Elektrotechnik is bemutatkozik.
A sikeres keretprogram folytatása
A vásárhármas keretprogramját meghatározza a fenntarthatóság, a dizájn és életstílus, az új munkaformák, a digitalizáció és a jövő kereskedelme. Az öt akadémia, a Hospitality, a Future of Work, a Remanexpo, a Conzoom Solutions, valamint a Creativeworldön a Creative Academy széleskörű szakértői tudást kínálnak ezekben a témákban.
A vásártrió tematikus napokkal várja a látogatókat: számos díjátadóval péntek lesz az Award Day. Szombat a Designer Day, 2025-ben először a German Design Council-lal együttműködve. Olyan izgalmas előadástémákkal készülünk, mint például az AI vagy a körforgásos gazdálkodás. A Future of Work Academy programjának különleges csúcspontja az építészek napjai (Architects’ Days) lesznek szombaton és vasárnap. A Conzoom Solutions Academy a vasárnapi és a hétfői nap fontos szereplője lesz, hisz a „kereskedelem a jövőben” témával fog foglalkozni. A vendéglátói ágazat is a fókuszban áll: hétfő a hotelek napja lesz. A kedd egy különleges téma körül forog, ami nem más, mint a fenntarthatóság: Sustainable Office Day a Future of Work Areal-ban és fenntarthatósági nap a Conzoom Solutions Akadémián.
Ezen felül a vásárhármas akár egész évben is szolgálhat üzleti platformként: a honlap kiállító-kereső funkciója, a Conzoom Solutions és az Nmedia mind folyamatosan elérhetőek. Kéthavonta pedig a Digital Academy várja az ágazat képviselőit szerte a világból, hogy az aktuális témákat elsőkézből ismerhessék meg. Christmasworld 2025: Középpontban az ünnepi világítás, és a látványos, nagyméretű dekorációk
A Christmasworld 2025-ben is vitathatatlanul az elsőszámú globális platformja a szezonális és ünnepi dekorációknak. Itt ismét jelen lesznek olyan neves kiállítók, mint a Decostar, az Edelman, a Goodwill, a Hoff, az Inge's Christmas Decor, a Kaemingk, a Koopman International és a Wurm. A tömegeket vonzó Decoration Unlimited 2025-ben „Precious Moments“ mottóval érkezik.
A különbemutatón Rudi Tuinman és Pascal Koeleman (2dezign) a résztvevő kiállítók termékeiből hoz létre átfogó, érzelmekre ható kiállítást. 3 A pasztell árnyalatok, az arany és az orgona dominálnak majd – a „Seasonal decoration at its best “– alapelvnek megfelelően, különös tekintettel az egész éves szezonális dekorációra.
A Christmasworld 2025 kiemelt figyelmet fordít a látványos termékelhelyezésre és világításra a „Christmasworld Take Off 2025” kezdeményezés révén, három vezető német és európai iparági szövetséggel együttműködve. Pénteken, a vásár első napján Matthew Brown, a RETHINK Top Retail szakembere és az Echochamber alapítója és tulajdonosa tart egy vezetett túrát és egy szakmai előadást. Ez lehetőséget ad arra, hogy a legújabb trendeket tapasztalják meg az ünnepi világítás terén és bővítsék szakmai kapcsolataikat. A célcsoportok ezen a területen a kereskedelem, valamint a bevásárlóközpontok, a városok, a dekorációs ügynökségek, a repülőterek, a vidámparkok, a nagyobb szálloda- és étteremláncok, illetve az outlet centerek.
„A három egy időben rendezett vásár erős szinergiahatást eredményez”
A Creativeworld vásárigazgatója, Stefan Schopp beszélt nekünk a jövő évi újdonságokról
A nemzetközi bejelentéssel egy időben a Messe Frankfurt csapata egy exkluzív sajtótájékoztatót is tartott Varsóban, kifejezetten a Közép-Európai országokból érkező médiapartnerek számára. Nagy örömünkre mi is ott lehettünk a nemzetközi újságírói csapat részeként, és ha már ott voltunk, fel is tettünk néhány kérdést, melyekre Stefan Schopp, a Creativeworld vásárigazgatója válaszolt.
Az elmúlt években megújult koncepció mentén szerveztétek a Messe Frankfurt számára meghatározó vásárhármast. Mennyire lett népszerű a „one-stop-shop” formátum?
„A koncepció nagyon sikeresnek bizonyult. A „one-stop-shop” kifejezés ebben az összefüggésben azt jelenti, hogy mindhárom vásár, az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld ugyanabban az időpontban, ugyanazon a helyen kerül megrendezésre, így voltaképpen egyetlen hatalmas eseményt alkotnak. 2023 óta van ez így, szóval a jövő év már a harmadik ilyen alkalom lesz, és úgy tűnik, ragaszkodni is fogunk ehhez a megvalósításhoz, ugyanis a kiállítóink és a közönség visszajelzése alapján a három egy időben rendezett vásár erős szinergiahatást eredményez: az Ambiente vagy a Christmasworld miatt érkező látogatók ugyanúgy felkeresik a Creativeworld standjait, és ez persze fordítva is igaz.
Ami ebben az évben újdonság, hogy a Creativeworld is ugyanazon a napon, tehát február 7-én, pénteken kezdődik, mint a másik két vásár, aminek az oka egyrészt az, hogy év közben végzett felméréseink alapján a partnereink többsége is ezt szerette volna, másrészt tervezünk egy nagyszabású nyitóünnepséget is erre az alkalomra.”
A Creative Impulse Awards – a Creativeworld legjobb kézügyes és kreatív termékeket, eszközöket honoráló díjátadója – egy új kategóriával bővül jövőre, amivel a legjobb gyerekeknek szánt termékeket ismeritek el. Mit kell erről tudnunk?
„Ez egy teljesen új díjkategória lesz a Creative Impulse Awards-on belül. Mindig odafigyelünk a piaci trendekre, és a díjakat odaítélő szakmai csapatunk úgy gondolta, érdemes lenne külön jutalmaznunk a kifejezetten gyerekeknek szánt termékeket. Ez egy nagyon jelentős része és szelete a kreatív és kézügyes eszközök piacának, de eddig nem létezett olyan elismerés, amivel kifejezetten ezeket ismerte el a szakma. Reméljük, a közönség szeretettel fogadja majd.”
Milyen irányba fejlődhet a jövőben az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld?
„Folyamatosan dolgozunk a lehetséges továbblépési irányokon. Ahogy szóba került, a ’három kiállítás egy időben’ koncepcióját lelkesen fogadták a kiállítók és a látogatók egyaránt, hiszen az események rengeteg lehetőséget adnak a kapcsolatépítésre, az iparági szereplők személyes találkozására, ráadásul így elég egyszer elutazni Frankfurtba mindezért. Ahol amellett, hogy rengeteg kiállító várja a közönséget - mindig látványos, akár önmagukban művészi teljesítményként értékelhető standokkal, számtalan megnézhető, kipróbálható termékkel -, mi is igyekszünk minél színesebb programokat kínálni minden alkalommal a látogatók számára. Egy dedikált csapat felel mindezekért, akik évről évre gondoskodnak arról, hogy a lehető legizgalmasabb előadások, workshopok, tematikus napok várják a látogatókat. Nem lesz ez másként jövő februárban sem!”
A Creativeworld 2025 legfontosabb eseményei
A Creativeworld is tovább erősíti pozícióját, mint a hobbi, kézműves és DIY nemzetközi B2B iparági találkozóhelye. A vásár vezető szerepét a DIY közösségben olyan erős márkák részvétele illusztrálja, mint a Brother International, a Colart, a Marabu, a Rayher, a Rico Design vagy a Staedtler. A díjátadók napján, pénteken egy nemzetközi szakértőkből álló zsűri adja át a Creative Impulse Awardot, a neves iparági Oscar-díjat, hiszen 2025 a globális kapcsolatépítés éve.
Ha szívesen elolvasnád beszámolónkat az idei vásárhármasról, kattints ide! Julia Uherekkel készült interjúnkért kattints erre a linkre! A Messe Frankfurt rendezvényeivel kapcsolatos korábbi cikkeinket itt olvashatod. Az Ambiente, Christmasworld és Creativeworld nemzetközi szakkiállításokról további információk az események közösségi felületein, valamint a Messe Frankfurt és a BD-Expo weboldalain!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.