Színes Ötletek

a kézügyes blog

Fókuszban a kapcsolatteremtés - Februárban újra Ambiente, Christmasworld és Creativeworld Frankfurtban

ambiente_dining_pw_088.jpgAhogy az nem is lehetett kérdés a tavaly nagy sikert aratott vásárhármas után, 2025. február 7 és 11 között ismét Ambiente, Christmasworld és Creativeworld! A fogyasztási cikkek vezető szakvásárai- és kiállításai számos újdonsággal készülnek a jövő évre, így érdemes már most feljegyezni a naptárba február második hétvégéjét, illetve az azt követő hétfőt és keddet, hiszen a legnagyobb piaci szereplők érkeznek majd Frankfurtba a legkülönfélébb területekről a lakberendezéstől a dekorációs termékeken át természetesen a kreatív hobbival és alkotással kapcsolatos anyagokat és eszközöket gyártó, világszerte meghatározó márkákig.

Ahogy a nemzetközi sajtótájékoztatón elhangzott, ezúttal is a kapcsolatteremtés a rendezvények fő fókusza. Philipp Ferger, az Ambiente vásárigazgatója így fogalmazott: 

„Az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld triója tovább erősíti pozícióját a modern életmód, a kreatív termékek és a szezonális dekoráció globális központjaként. Nagy izgalommal készülünk a 2025-ös februári vásárra. Iparágunkban továbbra is fennállnak a piaci kihívások, éppen ezért különösen fontos megragadni most is az új lehetőségeket, amelyekkel a választékot izgalmasabbá tudjuk tenni, és a legszebb oldalukról tudjuk bemutatni. Mindez globális iparágunkban csak akkor lehetséges, ha erős és megbízható kapcsolatokat építünk ki.”

A frankfurti vásárhármas mára az ágazat első és legfontosabb üzletkötési helyszíne lett, ennek szellemében a Messe Frankfurt munkatársai folyamatosan fejlesztik a nagysikerű, személyes találkozókat segítő kísérőrendezvényeiket, így még több lehetőséget teremtenek az üzleti kapcsolatok kiépítésére és a közös sikerek elérésére.

ambiente-futurework.jpg

Ambiente 2025: Növekedési területek fejlesztése - vendéglátás és közületi megrendelések

Az Ambiente a vendéglátás területén is fontosnak tartja a nemzetközi kapcsolatok fejlesztését. Julia Uherek, a Messe Frankfurt fogyasztási cikkek vásárainak igazgatója, így beszélt az idei célkitűzésekről: 

„Kibővítettük és nemzetközivé tettük a szállodák és beszerzőik kísérőrendezvényeit. 2025-ben több tematikus, vezetett túrát is kínálunk. Kiemelt terület lesz a ’The Lounge’ nevű különbemutató, amely összeköti a vendéglátást, a közületi megrendelések üzletágát és a belsőépítészetet. Az Ambiente a globális kreatív ipar nemzetközi központja, és kifejezetten örülünk annak, hogy 2025-ben egy fiatal, izgalmas és formabontó tervezővel dolgozhatunk együtt, aki az AI-t is integrálta a munkájába. Fabian Freytag az új Ambiente dizájnerünk 2025-ben.”

A díjnyertes tervező ’The Lounge – Shades of Space’ című projektjével a Galeria 1-ben inspiráló stílusvilágokat mutat be a jövő vendéglátóhelyei számára, maximális élményt nyújtva a látogatóknak. Az Ambiente a szerződéses üzlet és a vendéglátás metszetében mutatja be az „Interior Looks” névre hallgató új különbemutatóját. Most először tekinthető meg egy válogatott prémium bútor- és berendezéskínálaton keresztül a teljes élettér, amelyet az Ambiente minden kínálati szegmensében a Sleepingtől, a Dining-on és a Living-en át egészen a Working-ig ismerhetnek meg a szakemberek. Philipp Ferger így mesélt az új helyszínről: 

„Az új, nemzetközi kurátorok által összeállított koncepció, az „Interior Looks” a prémium márkákhoz kínál hozzáférést a nemzetközi látogatók számára, érkezzen akár a szerződéses üzletágból, a vendéglátásból 2 vagy a kereskedelemből. Éppen ezért közvetlenül az Office Design & Solutions részleg szomszédságában helyeztük el, a 3.1 csarnokban. A vendéglátás és a szerződéses üzletág egyablakos megoldásaként ezt a kínálatot a jövőbe mutatóan bővítjük.”

giving-jlv-36.jpg

A 2025-ös vásárhármason ismét a saját területükön meghatározó piaci szereplők vonulnak fel. Néhány név a teljesség igénye nélkül: Bielefelder Werkstätten, Christine Kroencke Interior Design, Fine Furniture, JAB Anstoetz Group, Raasch, Rodam, Scholtissek, Signet, Eternum, a Grestel, a Pozzi Milano, a Sola Switzerland, a Stölzle Lausitz és Thun.

A vendéglátással foglalkozó pavilonokban a következő kiállítók lesznek jelen: Bohemia Cristal, Güral, Lav, Libbey, Nadir, Pasabahce, Rosenthal, és Villeroy & Boch. Olyan visszatérő szereplők is ott lesznek, mint a Crystal Bohemia, Kutahya und Noritake. Az Adel, A.T. Cross Company, Enesco, Factis, Legami, Trodat, Troika és Zipit mellett az új résztvevők, mint a Senz Umbrellas, Thong Yeong/Laban Pen, és UK Greetings a Giving pavilonokban mutatkoznak be.

A Living témakörben a visszatérők mellett, mint az Alessi, Kare Design, Kosta Boda, Lightmakers Light & Living és Silk-Ka, megtalálhatóak lesznek még a Broste Copenhagen, Eva Solo és a Lambert. A Working területén a Hey Sign, König + Neurath, Vario Büroeinrichtung, Kühnle Waiko Büromöbel mellett az újonc Evoline Schulte Elektrotechnik is bemutatkozik.

A sikeres keretprogram folytatása

A vásárhármas keretprogramját meghatározza a fenntarthatóság, a dizájn és életstílus, az új munkaformák, a digitalizáció és a jövő kereskedelme. Az öt akadémia, a Hospitality, a Future of Work, a Remanexpo, a Conzoom Solutions, valamint a Creativeworldön a Creative Academy széleskörű szakértői tudást kínálnak ezekben a témákban.

A vásártrió tematikus napokkal várja a látogatókat: számos díjátadóval péntek lesz az Award Day. Szombat a Designer Day, 2025-ben először a German Design Council-lal együttműködve. Olyan izgalmas előadástémákkal készülünk, mint például az AI vagy a körforgásos gazdálkodás. A Future of Work Academy programjának különleges csúcspontja az építészek napjai (Architects’ Days) lesznek szombaton és vasárnap. A Conzoom Solutions Academy a vasárnapi és a hétfői nap fontos szereplője lesz, hisz a „kereskedelem a jövőben” témával fog foglalkozni. A vendéglátói ágazat is a fókuszban áll: hétfő a hotelek napja lesz. A kedd egy különleges téma körül forog, ami nem más, mint a fenntarthatóság: Sustainable Office Day a Future of Work Areal-ban és fenntarthatósági nap a Conzoom Solutions Akadémián.

Ezen felül a vásárhármas akár egész évben is szolgálhat üzleti platformként: a honlap kiállító-kereső funkciója, a Conzoom Solutions és az Nmedia mind folyamatosan elérhetőek. Kéthavonta pedig a Digital Academy várja az ágazat képviselőit szerte a világból, hogy az aktuális témákat elsőkézből ismerhessék meg. Christmasworld 2025: Középpontban az ünnepi világítás, és a látványos, nagyméretű dekorációk

A Christmasworld 2025-ben is vitathatatlanul az elsőszámú globális platformja a szezonális és ünnepi dekorációknak. Itt ismét jelen lesznek olyan neves kiállítók, mint a Decostar, az Edelman, a Goodwill, a Hoff, az Inge's Christmas Decor, a Kaemingk, a Koopman International és a Wurm. A tömegeket vonzó Decoration Unlimited 2025-ben „Precious Moments“ mottóval érkezik.

A különbemutatón Rudi Tuinman és Pascal Koeleman (2dezign) a résztvevő kiállítók termékeiből hoz létre átfogó, érzelmekre ható kiállítást. 3 A pasztell árnyalatok, az arany és az orgona dominálnak majd – a „Seasonal decoration at its best “– alapelvnek megfelelően, különös tekintettel az egész éves szezonális dekorációra.

living-contract-business-jlv-04.jpg

A Christmasworld 2025 kiemelt figyelmet fordít a látványos termékelhelyezésre és világításra a „Christmasworld Take Off 2025” kezdeményezés révén, három vezető német és európai iparági szövetséggel együttműködve. Pénteken, a vásár első napján Matthew Brown, a RETHINK Top Retail szakembere és az Echochamber alapítója és tulajdonosa tart egy vezetett túrát és egy szakmai előadást. Ez lehetőséget ad arra, hogy a legújabb trendeket tapasztalják meg az ünnepi világítás terén és bővítsék szakmai kapcsolataikat. A célcsoportok ezen a területen a kereskedelem, valamint a bevásárlóközpontok, a városok, a dekorációs ügynökségek, a repülőterek, a vidámparkok, a nagyobb szálloda- és étteremláncok, illetve az outlet centerek.

„A három egy időben rendezett vásár erős szinergiahatást eredményez”

A Creativeworld vásárigazgatója, Stefan Schopp beszélt nekünk a jövő évi újdonságokról

creative_impulse_awards_1_hely.jpg

A nemzetközi bejelentéssel egy időben a Messe Frankfurt csapata egy exkluzív sajtótájékoztatót is tartott Varsóban, kifejezetten a Közép-Európai országokból érkező médiapartnerek számára. Nagy örömünkre mi is ott lehettünk a nemzetközi újságírói csapat részeként, és ha már ott voltunk, fel is tettünk néhány kérdést, melyekre Stefan Schopp, a Creativeworld vásárigazgatója válaszolt.

Az elmúlt években megújult koncepció mentén szerveztétek a Messe Frankfurt számára meghatározó vásárhármast. Mennyire lett népszerű a „one-stop-shop” formátum?  

„A koncepció nagyon sikeresnek bizonyult. A „one-stop-shop” kifejezés ebben az összefüggésben azt jelenti, hogy mindhárom vásár, az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld ugyanabban az időpontban, ugyanazon a helyen kerül megrendezésre, így voltaképpen egyetlen hatalmas eseményt alkotnak. 2023 óta van ez így, szóval a jövő év már a harmadik ilyen alkalom lesz, és úgy tűnik, ragaszkodni is fogunk ehhez a megvalósításhoz, ugyanis a kiállítóink és a közönség visszajelzése alapján a három egy időben rendezett vásár erős szinergiahatást eredményez: az Ambiente vagy a Christmasworld miatt érkező látogatók ugyanúgy felkeresik a Creativeworld standjait, és ez persze fordítva is igaz.

Ami ebben az évben újdonság, hogy a Creativeworld is ugyanazon a napon, tehát február 7-én, pénteken kezdődik, mint a másik két vásár, aminek az oka egyrészt az, hogy év közben végzett felméréseink alapján a partnereink többsége is ezt szerette volna, másrészt tervezünk egy nagyszabású nyitóünnepséget is erre az alkalomra.”

A Creative Impulse Awards – a Creativeworld legjobb kézügyes és kreatív termékeket, eszközöket honoráló díjátadója – egy új kategóriával bővül jövőre, amivel a legjobb gyerekeknek szánt termékeket ismeritek el. Mit kell erről tudnunk? 

„Ez egy teljesen új díjkategória lesz a Creative Impulse Awards-on belül. Mindig odafigyelünk a piaci trendekre, és a díjakat odaítélő szakmai csapatunk úgy gondolta, érdemes lenne külön jutalmaznunk a kifejezetten gyerekeknek szánt termékeket. Ez egy nagyon jelentős része és szelete a kreatív és kézügyes eszközök piacának, de eddig nem létezett olyan elismerés, amivel kifejezetten ezeket ismerte el a szakma. Reméljük, a közönség szeretettel fogadja majd.”

 Milyen irányba fejlődhet a jövőben az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld? 

„Folyamatosan dolgozunk a lehetséges továbblépési irányokon. Ahogy szóba került, a ’három kiállítás egy időben’ koncepcióját lelkesen fogadták a kiállítók és a látogatók egyaránt, hiszen az események rengeteg lehetőséget adnak a kapcsolatépítésre, az iparági szereplők személyes találkozására, ráadásul így elég egyszer elutazni Frankfurtba mindezért. Ahol amellett, hogy rengeteg kiállító várja a közönséget - mindig látványos, akár önmagukban művészi teljesítményként értékelhető standokkal, számtalan megnézhető, kipróbálható termékkel -, mi is igyekszünk minél színesebb programokat kínálni minden alkalommal a látogatók számára. Egy dedikált csapat felel mindezekért, akik évről évre gondoskodnak arról, hogy a lehető legizgalmasabb előadások, workshopok, tematikus napok várják a látogatókat. Nem lesz ez másként jövő februárban sem!” 

A Creativeworld 2025 legfontosabb eseményei

A Creativeworld is tovább erősíti pozícióját, mint a hobbi, kézműves és DIY nemzetközi B2B iparági találkozóhelye. A vásár vezető szerepét a DIY közösségben olyan erős márkák részvétele illusztrálja, mint a Brother International, a Colart, a Marabu, a Rayher, a Rico Design vagy a Staedtler. A díjátadók napján, pénteken egy nemzetközi szakértőkből álló zsűri adja át a Creative Impulse Awardot, a neves iparági Oscar-díjat, hiszen 2025 a globális kapcsolatépítés éve.

Ha szívesen elolvasnád beszámolónkat az idei vásárhármasról, kattints ide! Julia Uherekkel készült interjúnkért kattints erre a linkre! A Messe Frankfurt rendezvényeivel kapcsolatos korábbi cikkeinket itt olvashatod. Az AmbienteChristmasworld és Creativeworld nemzetközi szakkiállításokról további információk az események közösségi felületein, valamint a Messe Frankfurt és a BD-Expo weboldalain!

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr818714646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ajánló

id_48_crw_allgemein_banner_300x250px_en.jpg

Aktuális

karacsonyi_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Akció

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Pinterest

pinterest_banner.jpg

süti beállítások módosítása