Színes Ötletek

a kézügyes blog

Húsvéti tojásfüzér

Cérnatekerős megoldás áttört, muris tojások készítéséhez. Ha szerettek kutyulni (kutyulni jó!), próbáljátok ki, én pár éve készítettem hasonlót (csak azok karácsonyi gömbök voltak) egy csajos, kidumálós, dekorálós hétvégén, és remek kikapcsolódás volt.

 

Anyagok:

  • Lufik (körte alakúra fújható)
  • Hímzőcérnák (pl.osztott) többféle színben
  • Ragacslötty
  • Műanyag tányérok

 

Recept a ragacslöttyhöz:

  • 1 rész folyékony keményítő (ruhára való)
  • 1/2 rész liszt
  • Vazelin vagy olaj a lufi bekenéséhez

 A mérőedény lehet egy csésze, az adagok pedig arányosan növelhetők, a lényeg, hogy csomómentesre keverjétek ki. Egy nagyobb, mély tányérba öntsétek, majd óvatosan -lógatva- eresszétek bele a cérnát. Figyeljetek rá, hogy ne gubancolódjon össze.

 

A lufikat fújjátok fel a kívánt méretűre, lehetnek egyformák, vagy ahogy sikerülnek, hisz nem muszáj teljesen egyforma méretű tojásokat gyártani. A tekerés előtt kenjétek be vazelinnel, hogy a végén nehogy ráragadjon a cérna. 

Ezután tekerjétek rá a cérnát összevissza, vagy mintát kialakítva. Jó móka. Arra figyeljetek, hogy a cérna ne legyen túlságosan átitatva a ragaccsal, ahogy tekeritek a lufira, tartástok az ujjaitok között, így a ragacstöbbletet lehúzzátok róla.

Amikor megszáradtak, ki lehet szúrni a lufit, a megkeményedett tojások szépen megtartják a formájukat.

Szalagra, zsinórra, cérnára fűzve kész is a girland.

Forrás: Crafty endeavor 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Színes Ötletek Facebook-csoportjához, hogy a következőről se maradj le.

Ha még több ötletre szomjazok, kövess minket a Pinteresten is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr514301386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kanyareg 2012.03.19. 17:54:50

Nem értem ezt a tojásfüzért. Kipróbáltam és ráragadt a lufira nem maradt úgy.
Milyen keményítő kell hozzá ? "étel vagy ruha "
mit kenjek a lufira hogy ne ragadjon rá ??
Kb meddig kell szárítani ??

kreablogger 2012.03.19. 18:53:25

@kanyareg: Szia.Textilkeményítőre van hozzá szükség. Mi semmit sem kentünk a lufira, amikor kilyukasztottuk, ki lehetett szedni belőle. A ragacs helyett dekupázs- vagy tapétaragasztót is lehet használni, előbbivel próbáltam én is, működött.
Száradási idő: mikor teljesen megkeményedik, akkor van kész. Én egy éjszakára békén hagytam, másnap reggel szedtem ki a lufikat, így pontosan nem mértem le, de annyi idő bőségesen elég volt a száradáshoz.
Remélem, segítettem!

Esszi 2012.03.26. 13:54:07

Szia! Azt szeretném megkérdezni, hogy a keményítőbe miért kell liszt?

Esszi 2012.03.28. 13:10:53

Kipróbáltam a leírtak alapján, de nekem sem sikerült. Teljes 1 napig hagytam száradni, de ahogy kiszúrtam a lufit, összeesett, nem tartotta meg a cérna a lufi alakját (ráragadt a lufira).

kreablogger 2012.06.22. 11:44:52

@Esszi: Többeket is megkérdeztem erről, és bár az eredeti forrás nem írja, de érdemes a lufit vazelinnel vagy olajjal bekenni, hogy ne ragadjon rá a cérna.

kreablogger 2012.06.23. 07:14:57

@Esszi: Az tartja össze. (majdnem, mint a csiríz, olyan lesz a keverék)

Zsofia Kiki 2015.03.16. 21:37:21

Kb mennyi ido alat szarad meg?

Zehnoka 2015.03.26. 11:59:38

Ha csak "por" alapú keményítőm van, mit adjak hozzá, h híg legyen? Vizet esetleg? :)

Nézd meg!

husvet_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

nebulo-iskolaszerek-banner-01-01-01.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása