Színes Ötletek

a kézügyes blog

Kereszt alakú gyöngymedál

Természetesen gyöngyfűzéses bejegyzéssel indítom az évet, hiszen az év első napjaiban is ez a téma élvez nálam elsőbbséget!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anyagok

16 db 6 mm-es olívazöld csiszolt gyöngy

17 db 5 mm-es aranyszínű kásagyöngy

12 db 5 mm-es rozsdabarna kásagyöngy

10/0-s (kb. 1,8 mm-es) rozsdabarna kásagyöngy

20 db 2 mm-es bronzszínű vágottszélű kásagyöngy

kb. 1 m damil

 

Elkészítés

Ezt a medált egyszerű szembefűzéses (raw) technikával készítettem. 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Először felvettem a damilra váltakozva négy vágottszélű és négy csiszolt gyöngyöt. A gyöngysort a damil középére húztam és az utoljára felfűzött csiszolt gyöngyön kereszteztem a szálakat (azaz a szál másik végét ellentétes irányból átfűztem a gyöngyön). Így egy körformát kaptam, és innentől két szállal folytattam a fűzést.

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Még kétszer megismételtem az első lépést (egy-egy gyönggyel kevesebbel, hisz az utolsó csiszolt gyöngyök a következő kör első gyöngyei is), így elkészültem a kereszt alsó és felső szárával, valamint közepével. A két szálat visszavezettem a kereszt közepének oldalsó csiszolt gyöngyeihez, és mindkét oldalra felvettem váltakozva négy vágottszélű és három csiszolt gyöngyöt, végül visszafűztem a kiinduló csiszolt gyöngybe. Így készült el a kereszt két oldalsó ága is.

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A következő lépésben átvezettem az egyik damilszálat a másikhoz, úgy hogy egyazon csiszolt gyöngyben legyenek de ellenkező irányba álljanak. Bármelyik ág szélső csiszolt gyöngyénél kezdhetünk, úgyis körbe fogunk haladni. Most a damilszálakra külön-külön felvettem egy-egy aranyszínű kásagyöngyöt majd egy rozsdabarnán kereszteztem a szálakat, végül ismét két arany gyöngy következett (az ábrán feketével jelöltem mindkettőt). Ekkor a kiindulási csiszolt gyönggyel szemközti csiszolt gyöngyön is kereszteztem a szálakat. Így készült el az első "emelet" a kereszt egyik ágára. Minden ágra és végül a középső részre is gyártottam "emeleteket" (a középrész emeletéhez felcseréltem a kásagyöngyöket, először barna gyönggyel kezdtem, aranyon kereszteztem és végül barnával is fejeztem be. A barna gyöngyöket duplán vettem, így a medál közepe sokkal jobban kidomborodik.).  

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utoljára a 10/0-s kásagyöngyökből a kereszt közepének csiszolt gyöngyei fölé fűztem egy-egy sort, ez szépen keretezi és kiemeli a domborodó középrészt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr32552344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Programajánló

kalaka_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása