Színes Ötletek

a kézügyes blog

Hónapsoroló fényképtartó az első szülinapra
Környezettudatos ötletek a gyerekszobába

0_31.jpg

Nem vitás, hogy gyermekeink minden szülinapja jeles ünnep a családban, de a legelső mégis kivételes alkalom. Minden szülő számára csodálatos, semmi máshoz nem hasonlítható élmény, ahogy újszülöttből kisgyermekké válnak, mindeközben hatalmas fejlődésen mennek keresztül, minden nap más és más tudománnyal rukkolnak elő a legőszintébb kíváncsiságot és örömöt mutatva. Kislányunk első születésnapja előtt jó pár héttel elhatároztam, hogy erre a különleges alkalomra készítek egy olyan fényképtartót, melynek 12 eleme ezt hivatott megmutatni hónapról hónapra. Számtalan típus elérhető - ráadásul fillérekért - a különböző kínai kereskedőket egységesítő online áruházakban, de egyrészt szerettem volna személyesebb formát találni, másrészt környezetvédelmi meggyőződésből kerülöm a világ másik végéről történő utaztatást, még ha oly' csábító is egy-egy ajánlat. Mint már olyan sokszor, most is oda vezetett ez a gondolatmenet, hogy magam készítsem el ezt a speciális girlandot. A folytatásban megtudhatjátok, mennyire egyszerű!

xx.jpg

Hulladékmentességre törekvő háztartásunkban a kreatív tárolók bőven tele vannak a korábbi barkácsolásokból megmaradt anyagokkal, így színes kartont és vékonyabb papírt most sem kellett vennem, ezekből használtam fel kisebb darabokat. Kiválogattam a szoba színeihez passzolókat és neki is láttam a munkának. Ha ti is szeretnétek hasonlót készíteni, ezeken kívül csupán ollóra, papírragasztóra, filctollakra, egy csomag facsipeszre és ragasztópisztolyra lesz szükségetek. A bagoly nálunk családi kedvenc, ezért esett rá a választás, de bátran variáljátok kedvetekre a figurát az erdő lakóitól a versenyautókig, ahogy szeretnétek!

Első lépésként elkészítettem a sablont mind a 12 tartóhoz. Akár mind lehet más, én ötféle alapformát rajzoltam meg, és azokat variáltam különböző alapszínekben. Mindet kivágtam, majd két helyen kilyukasztottam. Ezt egyesével érdemes végezni, nem párban. mert kicsi az esély rá, hogy az eszköz lyuktávolsága éppen megfelelő és könnyen kárba mehet a munkánk emiatt.

A vékonyabb színes papírból kivágtam a testrészeket. Az elsőknél még hosszabban elidőztem, hogy milyen színeket és formákat válasszak, de aztán már gördülékenyen ment. Ha rákap az ember az ízére és nem pontosan egy évet akar megmutatni, meg sem áll tizenkettőnél. Ragasztás előtt egy gyors főpróbán megnéztem, tetszik-e az összkép, majd felragasztottam őket a helyükre.

Filctollal rajzoltam meg a szemeket, tollazatot és minden más részletet, amitől élőbbé és mókásabbá váltak a figurák. Érdekes megfigyelni, egy-egy apró változtatás milyen sokat jelent az arckifejezés megjelenítése szempontjából még ennyire stilizált formáknál is.

Ragasztópisztollyal rögzítettem a csipeszeket, amiket előtte szintén a helyükre próbáltam, kiválasztva a megfelelő pozíciót a képeknek. Nem maradt más hátra, mint hosszú szalagot fűzni a lyukakon át, a helyére akasztani, és feltűzni a szívünknek legkedvesebb képeket minden hónapból. A legnagyobb nehézséget talán az okozta, hogy ezeket kiválasszuk a szó szerint több százból, de ezt az érzést valószínűleg minden szülő ismeri. 

A munkamenet lépéseit a videóban is követhetitek.

Hamarosan újabb kézügyes ötlettel jelentkezünk, kövesd a Színes Ötletek Facebookját, vagy csatlakozz a Színes Ötletek blog alkotói csoportjához, nehogy lemaradj róla! 

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr8116434232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Programajánló

kalaka_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása