Színes Ötletek

a kézügyes blog

Dombormintás karácsonyfadíszek házi porcelángyurmából

Korábban már megismerhettétek a házi porcelángyurma receptjét, és azt is, hogy mi mindent készíthetünk belőle. Ami most leginkább aktuális, az természetesen a karácsony és az ünnepi témakör. Én ezt a sokoldalú alapanyagot a különleges gélpasztával házasítottam és csillámporral fűszereztem, most pedig részletesen megmutatom, hogyan készültek a saját tervezésű, egyedi karácsonyfadíszeink!

post_189130_20141125131953_1.jpg

A porcelángyurma készítéséről már részletesen írtam a korábbi bejegyzésben is, de azért összefoglalom újra, igazán nem ördöngösség.

post_189130_20141125133038.jpg

Egy csésze étkezési keményítőhöz két csésze étkezési szódabikarbónát adtam, majd hozzáöntöttem egy és egynegyed csészényi vizet. Csomómentesen elkevertem, majd alacsony tűzön, állandó keverés mellett megvártam míg szépen összeáll. Ez a forrás után szinte pillanatok alatt be is következik, nem kell sok ideig vesződni a kutyulással. Nedves konyharuhára borítottam, és kitettem a teraszra hűlni. A kihűlt gyurmát érdemes pihentetni pár órát, ezután lényegesen könnyebb bánni vele, és jöhet is a formázás. Két módszerrel dolgoztam, a gyurma egyik felét sima nyújtófával nyújtottam ki, majd sütiszaggatóval formákat vágtam ki belőle. A gyurma másik felét domború festőhengerrel mintáztam, erről EBBEN a posztomban olvashattok részletesebben.  A formák tetejére ne felejtsetek el lyukakat szúrni, ha később függeszteni szeretnétek. A formákat tálcára pakoltam, és egy éjjen át a fűtőtest közelében szárítottam. Amikor teljesen száraz a közepe is, akkor következhet a további dekorálás. A szaggatás és a szárítás során szinte elkerülhetetlen, hogy itt-ott ne sérüljön picit a formák pereme. Ezeket az apróbb egyenetlenségeket a megszáradt formákról körömreszelővel pillanatok alatt eltüntethetjük, én is ezzel kezdtem a munkát.

post_189130_20141125132001.jpg

Ezután vetettem be a gélpasztát. Ez a fényesen átlátszóra száradó, vízbázisú paszta 3D hatások kialakítására tökéletes. Én is ebben gondolkodtam. Egyenletes rétegben felkentem a felületre egy 3D sablon segítsével. A sablonon kívül sokféle módon mintázhatjuk (fésűvel, modellező eszközzel, tubusba töltve). A még nedves gélpasztás mintára pedig sebtiben csillámport szórtam, figyelve, hogy mindenhol egyenletesen fedjen. A csillámos paszta hamar megszárad, kb egy óra múlva már meg lehet kocogtatni a tetejét próbaképpen. A fölösleges csillámport a résekből vékony ecsettel söpörhetitek ki. 

 post_189130_20141125131956.jpg

Első körben nem tudtam elvonatkoztatni a porcelángyurma gyönyörű csillogásától, ezért épp azt hangsúlyozandó, hófehér csillámporral emeltem ki a felület szépséget.

 post_189130_20141125131953.jpg

Aztán már bátrabban nyúltam a színekhez:

post_189130_20141125131952.jpg

post_189130_20141125131953_1_1.jpg

post_189130_20141125131954_1_1.jpg

A korábbi házi gyurmás posztjaim még egyszer:

Receptgyűjtemény: házi csodagyurmák

Házi porcelángyurma karácsonyi díszekhez

Dombormintás karácsonyfadíszek házi porcelángyurmából

Csodálatos karácsonyfadíszek házi porcelángyurmábó

 

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg az ismerőseiddel!

Csatlakozz te is a Színes Ötletek Facebook-közösségéhez, hogy első kézből értesülj a legfrissebb színes ötletekről! Ha még több kreatív ötletere szomjazol, kövess a Pinteresten is.

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr9912355011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vasasné Sós Eszter 2017.12.13. 12:29:02

Szia!
Hol vettél csillámot? Én egyszerűen nem kapok.
Barátnőm körömlakkal oldotta meg.
Köszönöm

kreablogger 2017.12.14. 10:25:24

@Vasasné Sós Eszter: Én sok helyen belefutok... 100 Ft-os boltok, Kik, Pepco, Obi, hobbiüzletek, tesco stb... Ilyen helyeken biztos hogy előfordul. De amúgy a körömlakk is teljesen jó, vagy körmöskellékesnél is lehet venni sima csillámport. :)

Nézd meg!

husvet_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

nebulo-iskolaszerek-banner-01-01-01.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása