Színes Ötletek

a kézügyes blog

Festett tökök halloweenre

A tökfaragás a kislányom születése óta hagyomány nálunk, hihetetlenül élvezzük a vicces, ijesztő tökpofák faragását, rendkívüli élmény a számára, nekem meg nagyszerű kikapcsolódás. Idén valami újdonságot is akartam a faragáson kívül, így jött a tökfestés ötlete.

Sokféle ötlet felmerült, amelyet mind-mind szerettünk volna megvalósítani, végül négyet szavaztunk meg.

  • Fehér alapon denevéres
  • Hosszában fekete csíkos
  • Falevélminta nyomdázással
  • Aranyszínű cakkos

A megvalósításhoz Pentart termékeket vetettünk be, így kiderült az is, hogy tökön is remekül működnek.

Kedvencünk egyértelműen a denevéres volt, ebből több verziót is festettünk. Egy kis segítségséggel a kisebb gyermekek is remekül boldogulnak.

A denevérmintát többféle méretben kinyomtattam, majd kivágtam. A tököt fehér akrilfestékkel alapoztuk le, két réteg szükséges az egyenletes fedéshez. A száradást lehet hajszárítóval gyorsítani. Ezután a denevéreket random elrendezéssel, grafitceruzával halványan felrajzoltam a tökre. Óvatosan rajzoljuk, hogy ne kaparjuk vissza az akrilfestéket. Ezután pedig már csak fekete festékkel ki kellett festeni a szárnyasokat. Ez utóbbi szín tökéletesen fedett egy rétegben is. Ez volt az a rész, amivel hihetetlenül ügyesen boldogult az öt éves kislányom is.

A másik nagy kedvenc a nyomdázás volt. Nagyon egyszerű és nagyon látványos. Egy falevélmintájú nyomdázót választottunk, ez illett az alkalomhoz. A pecsételés részét egy az egyben a gyermekem készítette, a végén úgy kellett elvenni tőle, hogy ne vigye túlzásba az alkotást. A levelek szárrészét aranyszínű gyöngytollal pöttyöztem végig. A gyöngytollal álom volt dolgozni, épp megfelelő az állaga, nem folyik, nem túl sűrű, szép egyenletes mintát ad.

A harmadik és negyedik felvonásban csíkoztunk és cakkoztunk. A függőleges fekete csíkokat tényleg gyerekjáték felpingálni, hiszen csak követni kell a tök barázdáit. A festék egy rétegben tökéletesen fedett, és húsz perc alatt meg is száradt. A csíkok mentén egy másik árnyalatú gyöngytollal (gyöngyházfehér) pöttyözgettem nagyobb markánsabb pöttyöket.

Az aranyszínű tök okozott némi fejtörést, hogy hogyan is adjunk neki igazán különleges megjelenést. A cakkmintát ragasztószalagból raktam ki, majd egy réteg fehér akrillal alapoztam. Erre került fel a különleges fényű gyöngyházas chameleon akrilfesték. Ez a festék egyszerűen gyönyörűséges, ahogyan a fény esik rá, úgy változtatja a színét. Két rétegben kentem fel, hogy megfelelően érvényesüljön a színjátszó hatás. Hol lilás, hol aranyló, nem győztük forgatni már az esti lámpafénynél is, de igazi szépsége a reggeli napsugárban mutatkozott meg. Kapott egy kis pöttyözést ez a tök is az előbb bemutatott aranyszínű gyöngytollal. Amikor elkészültem vele, kicsit még befejezetlennek éreztem. Fogtam hát egy kést, és a cakkminta alatt, a vonalakat követve felvágtam a tököt. Kikapartam a közepét, majd fúrógéppel lyukakat fúrtam az alsó felére. A lyukak tulajdonképpen a felső pöttyözés folytatásai.

A kész művek a teraszon kaptak helyet.

Ha van kedvetek, olvasgassatok még tökös bejegyzéseket:

Tökfaragós ötletek - gyerek kiadás

Beltéri tökösségek

Kültéri tökösségek

Legmenőbb töklámpások

Faragjunk tökvázát!

Tökfaragás mifelénk

Tökfaragós ötletek - gyermek kiadás

Tökfaragás fúrógéppel

30+ zseniális töklámpás

Csingiling tök

További technikák:

Pentartdekor blog

Keresd a Pentart ötleteket a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr4812355057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Programajánló

kalaka_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása