Színes Ötletek

a kézügyes blog

Aranyló velencei stílusú szemmaszk

Ha farsangi szezon, akkor nekem egyértelműen a velencei stílusú álarcok a nyerők. Idén egy csupa aranyba öltözött, fekete tollakkal megspékelt darabbal készülök. Nézzétek meg, hogyan készítettem!

Anyagok, eszközök (felsorolt alapanyagokra kattintva további információkat olvashatsz róluk):

 

Elkészítés:

A fehér színű papírmasé álarcalap legnagyobb előnye, hogy nem kell alapozni, egyből rá lehet kenni az alapszínt. A felülete pedig tökéletesen egyenletes, álom volt rá dolgozni. Eddig mindig hagyományos papírmaséra dolgoztam, ami azért néhol púposabb volt, nem beszélve a viszonylag sötét alapszínéről, amit sokszor csak 2-3 réteg fehér alapozóval lehetett tökéletesen eltüntetni (közben meg várni, hogy megszáradjon a festék, mikor az ember alig fér a bőrébe az alkotásvágytól... Ismerős valakinek?). Szóval ezeket a lépéseket kapásból átugrottam, egyből  kenhettem az aranyat. Kellett két réteg, hogy teljesen egyenletes legyen, na de addig tervezgettem papíron az indás mintát.

Tehát, miután megszáradt az aranyszínű  festékréteg, felragasztottam a pisztollyal a brokátszegényt körben az álarc peremére. Valamiért kevésnek tűnt, ezért megismételtem ezt a lépést, azaz még egyszer körberagasztottam a peremet a szegéllyel, úgy hogy a második réteg azért kilátszódjon az első alól.

 

A szegély színével sem voltam teljesen elégedett (picit elütött az álarc alapárnyalatától), ezért ugyanazzal az aranyszínű akrilfestékkel átfestettem. Sokkal szebb lett így, persze azért itt-ott látszik az eredeti színe is, de pont ez a varázsa, nem kell teljesen egységes árnyalatúnak lennie, inkább az összhang a lényeg. 

Ezután a félgyöngyöket átkentem folyékony ragasztóval (ezt ecsettel vittem fel, hogy ne folyjon szét), majd a még nedves ragasztóra aranyszínű csillámport hintettem. Amikor megszáradt, az maszk homlokára ragasztottam. Bár öntapadós a félgyöngy, azért a ragasztást pisztollyal is megerősítettem.

Forgattam, nézegettem egy darabig, majd nekiálltam a kontúrozásnak (mindig nagy levegőt veszek előtte, mert azért ennél a fázisnál figyelni kell, ha itt hibázik az ember, az elég macerás javítgatni, ráadásul engem nagyon ki is zökkent a munkából). A 3D-s kontúrozóhoz a gyártó mellékelt egy szűkítőfejet, amely új lehetőségeket is megnyitott előttem. Először szűkítőfej nélkül használtam a nagyobb, terjedelmes alapmotívumhoz. Miután megszáradt ez a réteg, az apróbb, finomabb mintákat már a szűkítőfej segítségével vittem fel. A kész mintát finoman átdörzsöltem barna patinával, így megtörtem kicsit a tömör arany színhatást, picit visszafogottabb, elegánsabb lett az egész. Miközben vártam, hogy ez a réteg is megszáradjon, a pihetollakból próbáltam kirakni a díszítést. Ezeket pedig egy pillanat alatt felragasztottam a ragasztópisztollyal. 

 

 További farsangi kellékeket és alapanyagokat találsz ITT!

Még egy színben passzoló kalapgumit kell beszereznem, és tökéletes lesz. 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Színes Ötletek Facebook közösségéhez, hogy ne maradj le a következőről sem.

A bejegyzés trackback címe:

https://szinesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr713861716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Programajánló

kalaka_banner.jpg

Pinterest

pinterest_banner.jpg

colors & ideas

colorsandideas_banner_1.png 

 

Ajánló

szinestizespromocio_banner.jpg

Színes Ötletek

A Színes Ötletek blogon megtalálsz minden kreatív technikát, hozzájuk gyakorlati tudnivalókat, DIY és környezettudatos ötletek egész arzenálját. Kaphatsz tippeket lakberendezéshez, újrahasznosításhoz, találsz mintákat gyöngyfűzéshez, kötéshez, horgoláshoz, varráshoz, készíthetsz divatos kiegészítőket, dekorálhatod az otthonod, szépítheted a kerted, ünnepi és alkalmi dekorációkat készíthetsz, mindezt egy igazán jó hangulatú közösség tagjaként.

Impresszum

impresszum_1.jpg

süti beállítások módosítása